۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۹۸۱

نگاهی به چند خبر کوتاه از تازه‌های نشر

چاپ پنجم کتاب «ابووصال»، توزیع کتاب «خداحافظ سالار» در راهیان نور و انتشار کتاب «فرار از زندان داعش» از عناوین اخبار کوتاه تازه‌های نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ پنجم کتاب «ابووصال»، توزیع کتاب «خداحافظ سالار» در راهیان نور و انتشار کتاب «فرار از زندان داعش» از عناوین اخبار کوتاه تازه‌های نشر هستند.

چاپ پنجم «ابووصال» در کتاب‌فروشی‌ها

چاپ پنجم کتاب «ابووصال» روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد.

شهید محمد رضا دهقان امیری متولد ۲۶فروردین ماه سال ۱۳۷۴ در تهران دیده به جهان گشود. محمد رضا از نسل چهارم فرزندان حضرت روح الله (ره) بود که برای دفاع از حرم هجرت کرده و به شهادت رسید.

محمدرضا دانش آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق (ع) و دانشجوی سال سوم فقه و حقوق اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری بود. از صفات بارز اخلاقی محمدرضا می‌توان به خوش خلقی و خلوص نیت در انجام وظایف دینی و امور خیر اشاره کرد.

در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۴ با عنوان بسیجی تکاور راهی سوریه شد و همزمان با آخرین روزهای ماه محرم الحرام در نبرد با تروریست‌های تکفیری در حومه حلب طی عملیات محرم خلعت شهادت پوشید و در تاریخ ۲۵ آبان در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد.

کتاب «ابو وصال» اولین کتاب از مجموعه مدافعان حرم انتشارات شهید کاظمی است که با اقبال خوانندگان روبه‌رو شده است. کار تدوین خاطرات و زندگی‌ این شهید والامقام را محدثه علیجان‌زاده روشن برعهده داشته است و خاطرات این شهید را در قالب کتاب گردآورده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک سال فقط یک کارت برای ورود به بیت رهبری دادند. من اصرار داشتم که محمدرضا برود. بعد از مشورت، او انتخاب شد. خواهرش می‌خواست که او را بفرستم اما نمی‌شد. تا فهمید که رضایت دادیم برود، سر از پا نمی‌شناخت. دوم دبیرستان بود. اولین بارش بود که تنها می‌رفت. وقتی از بیت برگشت، چشم‌ها و صورتش قرمز شده بودند. از روحیاتی که در او می‌شناختم،‌مطمئن بودم که مسیر بیت تا خانه را گریه کرده و از دیدن چهره رهبر منقلب شده است. هر چه اصرار کردیم از فضای آنجا بگوید و دلیل گریه‌هایش چیست، اما یک کلام هم حرف نزد. پافشاری ما را که دید با حالت شوخی گفت: شیر کاکائو و کیکش خیلی خوشمزه بود!»

«هدیه تولد برایم یک رم هشت گیگ خرید. تلاش کرده بود با سلیقه کادو پیچ کند اما این طور نبود. هدیه را که باز کردم یک تکه کاغذ لای آن بود. چند بیت شعر بود که قافیه مهدیه داشت، با تعجب پرسیدم دو بیتی با قافیه اسم من گفتی؟! ملتمسانه از من خواست تا صدایش را در نیاورم، شعر یکی از دوستانش بود که برای همسرش سروده بود و همنام من بود.»

چاپ پنجم کتاب «ابووصال» با طرح جلد متفاوت در ۱۳۴ صفحه با قیمت ۸ هزار تومان از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است.

توزیع ویژۀ خاطرات سردار حسین همدانی در راهیان نور

تاکنون ۲۰ هزار نسخه از کتاب «خداحافظ سالار»، شامل خاطرات همسر شهید حسین همدانی در جایزه کتاب و زندگی در بازار نشر توزیع شده است.

دبیرخانه هفتمین دوره این جایزه همزمان با آغاز سال نو، به منظور استفاده از ظرفیت یادمان‌های راهیان نور، توزیع ویژه این اثر را آغاز کرده است. همچنین تیزر معرفی این اثر نیز تولید شده و قرار است از رسانه ملی پخش شود.

برگزیدگان این دوره جایزه نیز به صورت هفتگی اعلام می‌شود. قرار است در هر هفته به برگزیدگان سه کارت ۱۰۰ هزار تومانی، یک کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و یک کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.

این دوره جایزه با محوریت خانواده برگزار می‌شود؛ به این عبارت که هر فرد با خرید کتاب می‌تواند دو نفر دیگر از اعضای خانواده خود را در این مسابقه شرکت دهد.

این دوره مسابقه تا خردادماه ادامه دارد و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت روشنا به این نشانی مراجعه کنند.

«فرار از زندان داعش» به کتابفروشی‌ها رسید

نشر یا زهرا(س) کتاب «فرار از زندان داعش» خاطرات مدافع حرمی که از اسارت تروریست‌ها گریخت، را به قلم زهرا_بختیاری منتشر کرد.

آنچه در این کتاب خواهید خواند، روایتی است از یک مدافع_حرم افغانستانی که چند ماه اسیر تکفیری‌ها در سوریه بود و در این مدت وحشتناک‌ترین ساعات را گذراند. این کتاب حاصل مصاحبه‌های این روزنامه‌نگار با یکی از مجاهدین افغانستانی است.

در این کتاب خواننده روایت سیدعلی جعفری، مجاهد افغانستانی را از زبان خودش در روزهایی که در اسارت تروریست‌های تکفیری بوده می‌خواند./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات