۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۶۰۱۳۸

۱۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری موقوفات آذربایجان غربی در سال ۹۶

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: حجم سرمایه گذاری موقوفات در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه های سنوات گذشته و ۹۰ میلیارد تومان مختص پروژه های جدید بود.
وقف

آیت محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به تشریح عملکرد یکساله معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه در سال ۹۶ پرداخت و افزود: برای اولین بار 310 سند اجاره برای متصرفین موقوفات تنظیم شد و حق و حقوق موقوفات اخذ شد. 

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته دو هزار و 850 سند منقضی شده تجدید و بروزرسانی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین دو هزار و 900 رقبه در ارتباط با نحوه بهره وری، سرمایه گذاری، تغییر کاربری و تبدیل به احسن شدن تعیین تکلیف شده است.

محمدی گفت: تا پایان سال گذشته، 22 هزار و 900 رقبه ارزش یابی شده بود که امسال با ارزش یابی سه هزار و 816 رقبه این آمار به 26 هزار و 716 رقبه رسید.

وی با اشاره به افزایش درآمد موقوفات در استان اظهار کرد: درآمد موقوفات مصوب ۹۶ محقق شده است که 10 درصد نسبت به برنامه و 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از تهیه و تایید سه هزار اطلاعات توصیفی و مکانی GIS رقبات در سال جاری خبر داد و گفت: ضمن وارد کردن اطلاعات این تعداد در سامانه جامع موقوفات، اطلاعات سه هزار مورد قبل هم ویرایش شده است.

محمدی از تکمیل و تصحیح اطلاعات پایه 5 هزار رقبه در سامانه جامع موقوفات خبر داد و افزود: همچنین در سال گذشته در راستای حفظ و نگهداری از رقبات و تعیین وضعیت موجود و مطلوب از سه هزار و 600 رقبه بازدید میدانی به عمل آمده و فرم ها در سامانه ثبت شده است.

وی از 100 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری موقوفات در سال ۹۶ خبر داد و گفت: 10 میلیارد تومان از مبلغ سرمایه گذاری مربوط به پروژه های سنوات گذشته و 90 میلیارد تومان مختص پروژه های جدید بود.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته 7 موقوفه در کمیسیون عالی احیا موقوفات کشو مجوز دریافت کردند، تصریح کرد: موقوفات لطیفه غفارزادگان و پاشاخان خوی، سه قطعه موقوفات حاج عبدالله در ارومیه و موقوفات بانو پریزاد و خانگاه نهریه مهاباد از جمله آنهاست.

محمدی با بیان اینکه در سال ۹۶ بازسازی، تعمیر و مرمت دو هزار و 500 متر مربع از عرصه و اعیان رقبات پیش بینی شده بود، گفت: خوشبختانه با 7 برابر رشدو هزینه کرد 250 میلیون تومان، بازسازی، تعمیر و مرمت 14 هزار و 563 متر مربع از عرصه و اعیان رقبات محقق شد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: طرح جامع امامزاده بی بی معصومه ارومیه، سیدتاج الدین خوی، امامزادگان محمد و ابراهیم ارومیه تهیه شده است و در حال اخذ تاییدیه از سازمان است و طرح جامع امامزاده سید بهلول خوی در حال ترسیم است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از انجام 12 هزار مترمربع عملیات عمرانی در حوزه بقاع متبرکه خبر داد و گفت: طبقه همکف تکیه حضرت ابوالفضل شهرستان چایپاره در 600 متر مربع با هزینه 500 میلیون تومان پوشش داده شد.

محمدی اضافه کرد: ساخت مسجد زیارتی حضرت ابوالفضل (ع) با همکاری منطقه آزاد ماکو و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی انجام انشعاب گاز در امامزاده برگشاد سلماس و انشعاب آب و برق در امامزاده بی بی معصومه را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بقاع متبرکه اعلام کرد.

وی با اشاره به تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی 12 بقعه استان به متراژ 900 مترمربع گفت: ساخت سرویس های بهداشتی بقعه میرآباد نقده به اتمام رسیده و سرویس های بهداشتی امامزاده غریب حسن ارومیه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./۹۳۶/ت303/ب1

ارسال نظرات