۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۶۱۱۵۷
یکی از علمای عراق:

مراسم اربعین حسینی و آیت الله سیستانی رمز موفقیت‎های عراق است

یکی از علمای عراق ضمن بررسی موفقیت و دستاوردهای عراق طی ۱۵ سال گذشته بیان داشت که مراسم اربعین حسینی و آیت الله سیستانی رمز موفقیت‎های عراق است.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی در حسینیه فاطمه کبری گفت: پس از گذشته 15سال از سرنگونی حکومت دیکتاتوری صدام بر موفقیت ملت عراق در تاسیس یک دولت جدید مطابق با قانون اساسی و اراده مردم تاکید می‎کنیم.

وی افزود: مردم عراق در پایان فتنه جنگ داخلی و تقسیم این کشور که دشمنان آن را برنامه ریزی و هدایت می‎کردند، موفق بودند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: ملت عراق توانستند بزرگ‎ترین عملیات نابودی این کشور به دست جریان تروریستی داعش و تکفیری را خنثی کنند و ثبات و امنیت را به عراق و سایر کشورهای عربی بازگردانند.

وی ادامه داد: دستیابی به این پیروزی‎ و موفقیت‎ها به دلیل درخشش مرجعیت عالی، وفاداری مردم عراق و برگزاری بی نظیر مراسم میلیونی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه اتحاد و همبستگی میان شیعیان و اهل تسنن در عراق وجود دارد، اظهار داشت: یاد شهید عثمان العبیدی که چند تن از شیعیانی که در مراسم زیارت امام کاظم (ع) از پل «الائمه» به پایین افتاده بودند را نجات داده و خود به مقام رفیع شهادت نائل شد را گرامی می داریم.

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی در رابطه با اتحاد شیعیان و اهل تسنن گفته است «لاتقولوا للسنة اخواننا بل قولوا انفسنا» (به اهل سنت نگویید، برادران ما، بلکه بگویید خودمان.)

امام جمعه نجف اشرف همچنین به موفقیت‎های عراق در حفظ امنیت اقتصادی و نفتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که ملت عراق در حفظ اعتدال و همزیستی مسالمت آمیز در رابطه با کشورهای همسایه موفقیت‎های داشته است.

وی با اشاره به اظهارات منسوب به عزت الدوری معاون صدام و رهبر حزب بعث گفت: این اظهارات نشان دهنده کینه و عقده حزب بعث نسبت به مردم به ویژه مجلس اعلای اسلامی و جنبش بدر است.

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به اوضاع یمن اشاره کرد و اظهار داشت: موشک‎های یمن مقر وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار می‎دهد بنابراین مسؤولان این کشور باید به سر عقل بیایند و این جنگ را پایان دهند.

وی قتل 150 کودک افغانستانی که در حالی تلاوت قرآن کریم بودند را محکوم کرد.

امام جمعه نجف از مردم، دسته‎های عزاداری، آستان مقدس کاظمین و مسؤولان امنیتی برای برگزاری موفقیت آمیز مراسم شهادت امام کاظم (ع) تقدیر و تشکر کرد و گفت: به لطف و عنایت خداوند متعال با وجود حضور بیش از 5 میلیون زائر در این مراسم شاهد هیچ گونه عملیات تروریستی نبودیم./۹۸۶۱/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات