۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۵۴۶
سرمقاله؛

آمادگی همیشگی

تعرض‌های مستقیم و غیرمستقیم رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی افزایش یافته است. ‌تعبیر دبیرکل شجاع حزب الله لبنان این است که حمله به T۴ وضعیت منازعه میان ایران با دشمن دیرینه‌اش را وارد مرحله‌ای جدید کرد.
حزب الله و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، تعرض‌های مستقیم و غیرمستقیم رژیم  صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی افزایش یافته است. ‌تعبیری که دبیرکل شجاع حزب الله لبنان به کاربرد که حمله به T4  وضعیت منازعه میان ایران با دشمن دیرینه‌اش را وارد مرحله‌ای جدید کرد.

ذائقه این مرحله جدید، جسارت و تعدی دشمن تفنگ به دست و کم عقل است که در پیوند با پول سعودی و شعار آمریکایی می‌خواهند جنگ نیابتی با ایران را توسعه دهد. در چنین شرایطی فرض عقلایی این است که به تعدی‌گری پاسخ متقارن یا نامتقارن داده شود (که این امر مسبوق به سابقه است) در چنین وضعیتی افکار عمومی کشور می‌بایست همراه و همگرا باشند.

به نظر می‌رسد جریان«غیر انقلابی» که اکنون سکان اداره بخش‌هایی از حاکمیت را به همراه دارد و دچار تردیدهایی است که زمینه تقویت «ضد انقلاب» را فراهم آورده و محتوای نوعی شالوده شکنی ایدئولوژیک را ایجاد کرده است.

در چنین شرایطی، آماده‌سازی افکار و انگیزه‌ها نیازمند بازخوانی تجربه اشغالگری صهیونیسم و ظلمی است که در تمامی جهان فراگیر ساخته و تمامی مردمان آزاداندیش را نسبت به خود متنفر کرده است. فیلم‌ها، مستندها، رمان‌ها، پژوهش‌ها و ... مرتبط با سلطه صهیونیسم جهانی، عقبه فکری، عقیدتی و رفتاری مقابله با اسرائیل را پشتیبانی می‌کند.

در این بخش امید‌ها و نگرانی‌هایی وجود دارد؛ ادبیات با جدیت در حال تولید و تولد آثاری است که می‌تواند انگیزه‌های ملی را بر مبارزه تقویت کند. در سینما و فیلم محتواهای محدودتری وجود دارد اما خوشبختانه نهضت بین‌المللی مقابله با اسرائیل بسیار پرکار و فعال است  و خلل‌های داخلی را جبران می‌کند.

موازی با صنایع فرهنگی فعالیت‌های مدنی ضد اسرائیلی اثر بخش‌اند چرا که آنها هستند که برای تبدیل ایدئولوژی به عمل میدانی را تحقق می‌بخشند. برآورد دقیقی از این حوزه وجود ندارد اما شاید دستگاه‌های متولی و مرتبط با سخن‌ها و گروه‌های مردم نهاد می‌بایست هوشیاری مضاعفی به خرج دهند و از این رو موقعیت خاص بسترهای مناسب را فراهم آورند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات