۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۶۱۶۸۹

رییس جمهور هفته آینده به تبریز سفر می‌کند

رییس جمهور به همراه اعضای هیأت دولت در نخستین سفر استانی دور یازدهم ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی سفر خواهد کرد.
سفر رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از سفر  رییس جمهور به استان خبر داد و اظهار داشت: دکتر حسن روحانی، سه شنبه هفته آینده برای شرکت در همایش افتتاحیه رویداد بین‌المللی تبریز 2018 و نخستین سفر استانی در دور یازدهم ریاست جمهوری به استان سفر می کند.

وی با بیان این‌که سفر ریاست جمهوری برخلاف دیگر سفرهای استانی دو روزه خواهد بود، گفت: تمام وعده‌های سفر قبلی رییس جمهور به غیر از بزرگراه تبریز- مرند- بازرگان محقق شده است؛ که این پروژه در ابتدا قرار بود با سرمایه‌گذاری طرف ترکیهای اجرایی شود اما به دلایلی این سرمایه‌گذاری صورت نگرفت.

خدابخش با بیان این‌که برنامه‌های مختلفی در جریان سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی به ارزش 3 هزار میلیارد تومان و آغاز اجرای پروژه‌هایی جدید به ارزش 7 هزار میلیارد تومان، حضور در افتتاحیه رویداد بین المللی تبریز 2018 و دیدار با فعالان انجمن‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از جمله برنامه‌ها است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حور دو روز گذشته خود در تهران و دیدار با نماینده تام الاختیار سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از اعضای هیأت دولت؛ تصریح کرد: با نمایندگان وزارتخانههای مختلف پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان را مرور کردیم و پیشنهادات جدیدی در راستای توسعه استان ارایه شد.

وی با بیان این‌که پروژه‌های راه‌آهن میانه- تبریز، احیای دریاچه ارومیه، و طرح تبدیل تبریز به عنوان قطب سوم خودورسازی کشور در دیدار اخیر با رییس جمهور مورد تأکید قرار گرفت، افزود: برای تحقق برنامه‌های رویداد بین المللی تبریز2018 نیز نیازمند مشارکت حداکثری رسانه ها هستیم.

همچنین در این نشست خبری شهردار تبریز و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تبریز 2018 پرداختند و افتتاح پروژه بزرگ مرکز همایش های بین المللی تبریز در شهرک خاوران با حضور رییس جمهور خبر دادند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات