۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۶۱۸۱۰

تظاھرات دانشجویان پاکستان علیه سیاست ھای استعماری امریکا

دانشجویان جامعه کراچی پاکستان در اعتراض به سیاست ھای استعماری و حمله امریکا به سوریه تظاھرات کردند.
تظاھرات دانشجویان پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در اعتراض به سیاست ھای استعماری و حمله امریکا به سوریه از جانب بنیاد فلسطین پاکستان و با شرکت دانشجویان جامعه کراچی پاکستان تظاھرات بزرگی برگزار شد.

در این تظاھرات اساتید دانشگاه، نمایندگان انجمن ھا، رھبران سیاسی و مذھبی، اعضای جامعه مدنی، نمایندگان سازمان ھای غیر دولتی و جمع زیادی از دانشجویان دختر و پسر شرکت کردند، تظاھر کنندگان خشمگین با شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استعمار و مرگ بر فرانسه و انگلیس پرچم امریکا و اسرائیل را آتش زدند.

محفوظ یار خان عضو پارلمان محلی ایالت سنده پاکستان، محمد حسین محنتی عضو سابق جماعت اسلامی پاکستان، صابر ابومریم دبیر کل بنیاد فلسطین پاکستان، رییس سازمان دانشجویان شیعه پاکستان و سران دیگر نھاد حاضر در این راھپیمایی سخنرانی کردند.

سخنرانان حمله امریکا، فرانسه و انگلیس به خاک سوریه را به شدت محکوم کردند و ابراز داشتند: حمله به سوریه خلاف قوانین بین المللی، توھین به جامعه جھانی و تجاوز آشکار به استقلال یک کشور است، جھان نباید به سادگی از این قضیه بگذرد.

آنان تاکید داشتند: فلسطین، سوریه ، یمن و کشمیر مسایل مھم جھان اسلام اند، جامعه اسلامی در برقراری صلح و امنیت در منطقه بویژه در سرزمین ھای اسلامی، مسایل فلسطین را ھرچه زود تر حل و فصل کند.

سخنرانان خواستند: جنگی که با سرکردگی امریکا و عربستان سعودی بر مردم بی گناه یمن تحمیل شده است ھرچه زود تر متوقف شود نیز سران امریکا بخاطر حمله به خاک سوریه و افغانستان طبق قوانین بین المللی محاکمه ومجازات شوند. /988/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات