۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۶۱۸۲۹
حجت الاسلام فرحزاد:

شفاعت امام حسین در قیامت بیش از سایرین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) بیش از دیگران اهالی محشر را شفاعت می‌کنند، گفت: عشق به امام حسین(ع) نسخه‌ای برای نجات و عاقبت بخیری انسان است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرحزاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت اباعبدالله الحسین(ع) در آستان مقدس سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: صلوات بهترین ذکر‌ها است.

وی افزود: ذکر صلوات در ماه شعبان بسیار فضیلت دارد و سبب می‌شود میزان انسان سنگین شود بنابراین بهشت از آن کسی است که میزانش سنگین باشد.

حجت الاسلام فرحزاد شعبان را ماه خیر و برکت دانست و اظهار داشت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: خداوند ماه شعبان را از رحمت و خوشنودی خودش پر کرده است؛ انسان در این ماه به راحتی می‌تواند رضای الهی را جلب و در بهشت رضوان ساکن شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت روزه گرفتن در ماه شعبان، ابراز کرد: روایت است اگر کسی یک روز از این ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌شود پیامبراکرم(ص) کل ماه شعبان را روزه بودند.

وی استغفار و پرداخت صدقه را از افضل اعمال در ماه شعبان بیان کرد و گفت: استغفار و توبه باید از صمیم قلب باشد و توبه واقعی انسان گناهان گذشته را جبران می‌کند بنابراین شعبان فرصتی برای پاکسازی باطنی است از این رو انسان نمی‌تواند بدون ترک گناه از گناه خود توبه کند.

حجت الاسلام فرحزاد با تاکید بر اینکه ترک گناه صدقه است، عنوان کرد: صدقه مالی خیری است که انسان نسبت به فقرا انجام می‌دهد. کسی که عاشقانه برای رضای خدا بندگان الهی را هدایت می‌کند نیز از مصادیق پرداخت صدقات است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بزرگ‌ترین و بیشترین شفاعت در قیامت از آن امام حسین(ع) است، گفت: روایت است امام حسین(ع) 999 صف از هزار صف قیامت را شفاعت می‌کنند؛ هنگامی که امام حسین(ع) چشم به جهان گشود خداوند متعال به آتش جهنم دستور داد به صورت موقت خاموش شود و حضرت جبرئیل به همراه میلیون‌ها فرشته خدمت رسول خدا رسیدند و از سوی خدا بشارت این مولود مبارک را به ایشان دادند.

وی با تاکید بر اینکه عاقبت بخیری انسان را از خطورات آخرت نجات می‌دهد، خاطرنشان کرد: انسان باید از خداوند عاقبت بخیری بخواهد و به امام حسین(ع) متوسل شود شیطان پس از شش هزار سال عبادت و موذه عاقبت بخیر نشد./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات