۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۶۲۲۵۱

عرضه۳۰ کتاب گویای جدید انتشارات نوین‌کتاب‌گویا در "نمایشگاه کتاب"

مدیر انتشارات نوین کتاب گویا عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب صوتی و چاپی برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده کرده‌ایم.
گویا

به گزارش خبرگزاری رسا، فاطمه محمدی؛ مدیر انتشارات نوین کتاب گویا عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب صوتی و چاپی برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده کرده‌ایم و با دست پر در نمایشگاه شرکت خواهیم کرد.

 وی ادامه داد: البته امسال در روزهای قبل از نمایشگاه با مشکلات عجیب و غریبی در چاپ و تکثیر مواجه بودیم، اما سعی‌مان بر این است که کتاب‌های بیشتری را در نمایشگاه داشته باشیم.
این ناشر اضافه کرد:‌ در میان این عناوین هم آثار ترجمه داریم و هم آثار تالیفی که از میان آن‌ها ۲ عنوان از هاروکی موراکامی، یک عنوان از آنا گاوالدا، یک رمان و یک مجموعه شعر از محمدعلی سجادی، یک رمان مربوط به جنگ از زهرا سعیدی و یک عنوان از مهدی یزدانی خرم هستند.
 
محمدی گفت: ما و جمعی از ناشران دیگر امید داریم هرچه زودتر و هرچه سامان یافته‌تر، نمایشگاه کتاب تهران ماهیت واقعی خود را پیدا کند و از شکل بازار کتاب خارج و به شکل استاندارد جهانی آن نزدیک شود.
 
وی یادآور شد: امسال ما پیشنهاد دادیم چند روز اول نمایشگاه به صورت نمایشگاهی و با حضور اهالی نشر برگزار شود اما ظاهرا هنوز برای این که همراهی تمام یا دست کم اکثر همکاران ناشر را داشته باشیم، زود بود و این همدلی حاصل نشد.
 
به گفته وی، فلسفه برگزاری نمایشگاه‌ کتاب در تمام دنیا، فراهم کردن فرصتی برای آشنایی با نوآوری‌های این صنعت، ارتباط ناشران با نویسندگان داخلی و خارجی، بازاریابی عمده کتاب و خرید و فروش حق ترجمه کتاب در سایر کشورها است، نه بازاری برای خرده فروشی کتاب، اما متاسفانه نمایشگاه کتاب تهران از این اهداف بسیار دور افتاده و هر سال هم اوضاع بدتر از سال قبل است.
 
محمدی با اشاره به لزوم اهمیت ایران به این موضوع عنوان کرد: نپیوستن ایران به کنوانسیون حقوق جهانی مولفان و مصنفان نباید بهانه‌ای باشد برای فراکنی و ادامه دادن به روند اشتباه پیشین و بهتر است هر چه زودتر فکری اساسی شود، امسال نشر قطره حرکت بسیار هوشمندانه و در عین حال جسورانه‌ای کرد و از شرکت در نمایشگاه، در واقع فروشگاه کتاب تهران انصراف داد.
 
وی تأکید کرد: مطمئن هستم کتاب فروشان از این تصمیم نشر قطره استقبال خواهند کرد و به این ترتیب سایر ناشران واقعی هم به مرور در این مسیر قدم خواهند گذاشت و امیدوارم در نهایت متولیان و مسئولان نمایشگاه هم با حمایت از این دست اقدامات، نمایشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند و کتاب و ناشر و کتاب فروش و کتابخوان هر کدام جای خود را پیدا کنند./925/ د 103/ش

 

ارسال نظرات