۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۶۲۲۷۵
معاون سیاسی وزیر کشور:

۲۴۰ تشکل حزبی در کشور فعالیت دارد

جبارزاده با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم درصدد مشارکت احزاب به معنای واقعی در مسایل سیاسی است، گفت: ۲۴۰ تشکل حزبی در کشور فعالیت دارد.
اسماعیل جبارزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور شب گذشته در جمع فعالان احزاب و تشکل های سیاسی آذربایجان شرقی که در آستانه سفر رییس جمهور به استان ترتیب یافت، اظهار داشت: دولت دوازدهم درصدد مشارکت احزاب به معنای واقعی در مسایل سیاسی است.

وی با تأکید بر این‌که فعالیت تشکل های سیاسی، دولت را در ارایه خدمات بهتر به مردم کمک می کند، خاطرنشان کرد: هم اکنون 240 تشکل حزبی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد در آذربایجان شرقی 47 تشکل مجوزدار فعال هستند، البته هیچ محدودیتی در گسترش فعالیت احزاب وجود ندارد.

جبارزاده با بیان این‌که دولت به دنبال استفاده از توان احزاب در اداره امور استان ها است، تصریح کرد: وزیر کشور در قالب منشور گفتمان سیاسی؛ بر توسعه گفتمان سیاسی میان احزابی که در چهارچوب نظام اجازه فعالیت دارند، تاکید کرده است، در این راستا به دنبال نقش‌آفرینی بیش از پیش احزاب و تشکل های سیاسی هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این‌که دفاع از نظام و انقلاب وظیفه همه جریان های سیاسی است، گفت: مشکلات برای همه و موفقیت ها برای همه است، بنابر این نباید خود را بدون تکلیف بدانیم، همه در برابر تعالی نظام و مقابله با مشکلات و معضلات مسؤول هستیم.

وی با اشاره به این‌که خروجی فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی باید صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت نظام باشد، افزود: همه کسانی که دل در گرو نظام دارند باید بر حفظ دستاوردها اهتمام داشته باشند و تحت هر شرایطی بر همبستگی و اتحاد ملی تأکید کنند.

جبارزاده با بیان این‌که دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نظام در مسسأله مقابله با ایران اسلامی، وحدت با یکدیگر دارند؛ چرا احزاب و جریان های سیاسی کشور نباید در مقابل دشمن واحد با یکدیگر متحد و در کنار هم باشند؟.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت و گوی میان صاحبان فکر و سیاست را امری مهم در جهت آرامش جامعه و تداوم راه انقلاب دانست و یادآور شد: تمام تلاش آمریکا و متحدانش مقابله با اقتدار منطقه‌ای ایران است، امروز دشنان سعی دارند برای کنترل جمهوری اسلامی؛ ما را درگیر مسایل داخلی کنند، در چینین شرایطی نیازمند بصیرت عمومی هستیم./935/پ203/ب1

ارسال نظرات