۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۶۲۴۹۱

چند خبر کوتاه از دنیای نشر

رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ»، تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران و جشنواره«من دوستدار کتابم» از عناوین کوتاه اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رونمایی از کتاب «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ»، تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران، جشنواره«من دوستدار کتابم» و حضور هشت مرکز آستان قدس در نمایشگاه کتاب از عناوین کوتاه اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

کتاب «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» رونمایی می‌شود

کتاب «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» در دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

«انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» در نشست تخصصی «استاد مطهری و اصلاح دینی» رونمایی می‌شود.

این مراسم به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و تجلیل از مقام معلم ۱۱ اردیبهشت‌ماه در ساختمان شماره یک دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سروش محلاتی، عماد افروغ و مجتبی زروانی سخنرانی می‌کنند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد:

تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب

 سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌‍‌المللی کتاب تهران از تجهیز کتابخانه‌های مدارس تهران و شهرستان‌های استان تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد.

به همایون امیرزاده گفت: همزمان با سی یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران و شهرستان‌های استان تهران با کتاب‌های مناسب تجهیز می‌شود.

وی افزود: این طرح برای دومین سال متوالی با مشارکت معاونت فر هنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آن درنظر گرفته شده است. از این‌رو کتاب‌های مناسب گروهای سنی در دوره‌های تحصیلی از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه خریداری خواهد شد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین از حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ادارات آموزش و پرورش تهران و شهرستان‌های تهران پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ هزار دانش‌آموز از نمایشگاه بازدید کنند. مدارس در قالب برگزاری اردوهای یک‌روزه و بازدید از نمایشگاه، از امتیاز تجهیز کتابخانه بهرمند می‌شوند.

امیرزاده ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده ۸۰۰ مدرسه از شهر تهران و  ۷۰۰ مدرسه از شهرستان‌های تهران شرکت خواهند کرد. برای دومین سال متوالی موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به وزارت آموزش وپرورش مجری اجرای این طرح است. با اجرای این طرح و احتساب سال گذشته، ۳۰۰۰ کتابخانه مدارس تجهیز می‌شوند که می‌تواند الگوی مناسبی برای نمایشگاه‌های استانی باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن نمایشگاه در مصلی و مرکز شهر انتظار می‌رود زمینه گسترده‌تر دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته فراهم شود و در نمایشگاه سی و یکم شاهد پایین آوردن میانگین سنی و شور و نشاط در نمایشگاه باشیم.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

«من دوستدار کتابم» در نمایشگاه سی‌ویکم

جشنواره«من دوستدار کتابم» با حمایت مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و تعدادی از  ناشران دانشگاهی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 الی 22 اردیبهشت در مصلای تهران به منظور ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و فرهنگ‌سازی برای ممانعت از کپی غیرقانونی کتاب و ترویج استفاده از کتاب اصلی به عنوان منبع درسی به جای جزوه برگزار می‌شود.

در این جشنواره بیش از 30 شرکت و موسسه به عنوان حامیان کتاب به ارائه خدمات ویژه به خریداران کتاب دانشگاهی می‌پردازند و بازدیدکنندگان می توانند با خرید کتاب‌هایی که برچسب جشنواره دارند و ثبت آن‌ها در سایت جشنواره ضمن استفاده از امکانات، امتیازات و تخفیف های حامیان ، در قرعه کشی ها جوایز آنها را دریافت کنند.

سعیدی‌کیا مجری جشنواره ضمن تبریک روز جهانی کتاب و حمایت از حقوق مولفان بیان داشت: همواره در نمایشگاه های کتاب شاهد هستیم که موسسات ، شرکت و نهادها و سازمان‌های غیر مرتبط با کتاب از حجم زیاد بازدیدکنندگان برای دستیابی به اهداف سازمانی خود استفاده می‌کنند و چشم و گوش بازدیدکنندگان از پیام‌های تبلیغاتی آن‌ها پر می‌شود اما این اولین بار است در نمایشگاه کتاب شاهد یک تبلیغ گروهی از ناشران هستیم که رسالت آن تبلیغ خود کتاب و تشویق مردم به خرید کتاب است.

وی افزود: در این جشنواره موسسات و شرکت‌های بزرگ، تبلیغ خود را از طریق ارائه خدمت به خریداران کتاب ارائه می‌کنند و با صدای حمایت از کتاب تبلیغ می‌کنند و با رسانه‌ای خود، مردم را دعوت به بازدید از نمایشگاه کتاب، خرید کتاب و استفاده از خدمات ویژه خود می‌کنند همچنین  کمپین «من دوستدار کتابم» در فضای مجازی توسط کتاب پلاس برای این جشنواره اجرا می شود.

سعیدی‌کیا مجری جشنواره  بیان داشت: ناشران می‌توانند با تهیه  برچسب جشنواره قبل از نمایشگاه مشتریان خود را از مزایای طرح بهره‌مند سازند.

حضور متمرکز هشت مرکز فرهنگی آستان قدس در نمایشگاه کتاب

 مدیرعامل به‌نشر از حضور متمرکز موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی شامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، بنیاد فرهنگی رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا (ع) و مؤسسه جوانان با محوریت به‌نشر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد./۹۲۵/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات