۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۶۲۷۶۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان:

بهشت جز با بندگی خدا بدست نمی ‌آید

استاد حوزه مغفرت الهی و بهشت را مزد هزینه معقولانه لحظات عمر عنوان کرد و گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید عمر سرمایه انسان است، بنابراین سود عمر تجارت است و سود تجارت نیز نجات از عذاب دوزخ و به دست آوردن بهشت است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که بهشت و جهنم جز با عبادت و بندگی خداوند به دست نمی‌آید، گفت: انسان برای بهشتی شدن خلق‌شده و برای بهشتی شدن انجام عمل صالح و توبه از گناهان و کسب مغفرت و آمرزش الهی ضروری است.

وی با اشاره به این که انسان در این عالم نباید هیچ فرصتی را برای کسب آمرزش خداوند از دست بدهد، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که مؤمن باید برای کسب مغفرت الهی شتاب کند زیرا فرصت عمرمحدود بوده و ممکن است انسان در اثر حرکت آهسته و کند هرگز نتواند به مغفرت الهی دست یابد.

خطیب برجسته حوزه‌های علمیه شرط دست‌یابی به مغفرت الهی را سرشت و باطن پاک عنوان کرد و گفت: اگر انسان، پاک‌دامن و پاک‌سرشت نباشد، قطعاً به آمرزش و مغفرت الهی نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین انصاریان با اشاره به این که در انجام کار خیر نباید وقت تعیین کرد و در هر زمان و مکانی که برای انسان مقدور باشد و به فکرش برسد باید کار خیر را انجام دهد تا زمینه نفوذ و وسوسه شیطان را از بین ببرد، تصریح کرد: معیار انجام تکالیف الهی این است که این تکالیف به‌صورت روزانه انجام شود.

وی روز قیامت را روز فهم حقیقی آدمی از عالم دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان به قیامت و مسئله فهم آدمی توجه داشته باشد همان‌طور که درآیات قرآن کریم آمده برای کسب رضایت خداوند اجتهاد می‌کند همان‌طور که عبادات امام علی(ع) با اجتهاد و سخت‌کوشی همراه بود و امام علی(ع) حتی برای یک‌لحظه از عبادت خداوند و انجام فرایض دینی غافل نشد.

این خطیب برجسته حوزه با اشاره به این که طول عمر در به دست آوردن مغفرت مطرح نبوده بلکه صحیح  هزینه کردن عمر درراه به دست آوردن مغفرت باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: سیره حضرت زهرا(س) در این زمینه برای امت اسلامی الگو است زیرا این بانو باوجود کوتاه بودن مدت‌زمان عمر در همین مدت کوتاه به‌اندازه تمام عمر و هستی زندگی کرده و برای مردم در تمامی عرصه‌ها الگو هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان عمر را یکی از نعمت‌های خداوند دانست و گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید عمر سرمایه انسان است، بنابراین سود عمر تجارت است و سود تجارت نیز نجات از عذاب دوزخ و به دست آوردن بهشت است.

وی با بیان ای نکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در رساندن پیام الهی به مردم بسیار بانشاط بود اما برخی انسان‌ها در انجام فرایض و تکلیف الهی بسیار تنبل و کسل هستند، ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که اعمال انسان سبب دعوت مردم به‌سوی حق می‌شود و با الگوی عملی است که می‌توان مردم را به‌حق دعوت کرد.

خطیب برجسته با اشاره به‌روز جوان و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) یادآور شد: نهایت طول عمری که برای حضرت علی‌اکبر (ع) نقل‌شده 18 یا 25 سال است، ولی ایشان در همین مدت کوتاه عمر به‌عنوان الگوی جوانان به درجه‌ای می‌رسد که امام حسین(ع) درباره مقام ایشان می‌فرمایند« خداوندا این جوان من آیینه تمام نمای اخلاق و روش پیامبر (ص) است» بنابراین جوانان امروز باید از حضرت علی‌اکبر (ع) درس گرفته و سرمایه عمر خود را برای کسب فضایل معنوی هزینه کنند./۸۳۷/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات