۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۵۶۲۸۰۳
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

انتقاد حجت الاسلام اکرمی از اتکای برخی مسؤولان به بیگانگان

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از بها دادن بیش از حد برخی مسؤولان به خارج انتقاد کرد و اتکای محض به بیگانه را سبب وابستگی و خدشه به اقتدار نظام دانست.
سید رضا اکرمی

حجت الاسلام سید رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: همه جهان میدانند که جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز مورد بغض و دشمنی آمریکا و متحدانش قرار دارد.

وی اظهار داشت: عداوت و دشمنی آمریکا در گذشته به رژیم صهیونیستی و چند کشور اروپایی محدود میشد ولی اخیراً کشورهای مرتجع منطقه نیز با آمریکا همراه شدهاند و از هیچ ضربهای به جمهوری اسلامی ایران دریغ نمیورزد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از عملکرد برخی از مسؤولان کشور، ابراز داشت: متأسفانه در میان جمعیت 80 میلیونی کشور، برخی از افراد بیش از اندازه به برنامهها و عملکردهای کشورهای خارجی بها میدهند.

وی با بیان این که اتکای محض به خارج از کشور سبب وابستگی و دلبستگی به بیگانگان است، خاطرنشان کرد: حداقل زیان چنین تفکراتی این است که به استقلال، اقتدار و عزت نظام در جهان آسیب میرسانند.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: گاهی اوقات شبهاتی علیه سیاستهای خارجی ایران مطرح میشود که با وجود مشکلات اقتصادی در کشور چرا مسؤولان نظام از سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن حمایت میکنند.

وی گفت: ما چنین شبهه پراکنیها را دشمنی با اسلام و نظام اسلامی ایران میدانیم، چرا که آنها از نفوذ خود در مجامع بینالمللی استفاده میکنند و تمام توان خود را بکار میگیرند تا چهره جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند.

حجت الاسلام اکرمی با تأکید بر این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در برابر دشمنیهای آمریکا و متحدانش اقداماتی انجام دهد، اظهار داشت: دشمن شناسی و معرفی آن به همه مردم جهان نخستین کاری است که باید انجام شود.

وی ابراز داشت: باید همچون گذشته توان دفاعی کشور مدام به روز رسانی و تقویت شود تا قدرت بازدارندگی نظام مانع از نفوذ و دشمنی مغرضان باشد، باید استقلال و قدرت منطقهای خود را حفظ کرده و زمانی که کشوری از ما کمک خواست، به یاری او بشتابیم.

وی با تأکید بر این که دشمنشناسی و آگاهسازی مردم دو رکن مهم در مقابله با نفوذ دشمنان است، عنوان کرد: دشمنان نظام به صورت مستمر از طریق تبلیغ، تحریمهای اقتصادی، روابط سیاسی و القای شبهه در حال هجوم به ایران هستند، به همین علت مسؤولان باید با هوشیاری کامل پاسخهای مناسبی به تهاجمهای دشمنان بدهند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات