۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۶۲۹۴۸
آیت الله نوری همدانی:

سیره علما الگوی طلاب و روحانیت باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که تاریخ علما برای طلاب و مردم بسیار مفید و اثرگذار است، گفت: بعد از پیامبر و اهل بیت(ع) تاریخی آموزنده تر و مفیدتر از تاریخ علمای بزرگ وجود دارد.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر این که تاریخ علما برای طلاب و مردم بسیار مفید و اثرگذار است، گفت: بعد از پیامبر و اهل بیت(ع) تاریخی آموزنده تر و مفیدتر از تاریخ علمای بزرگ وجود دارد.

وی افزود: صاحب جواهر شخصیت بسیار بالایی بود که حضرت امام فرمود اگر ایشان کاخ نشین بود نمی توانست چنینی اثری را بر جای بگذارد، صاحب جواهر با قناعت، ساده زیستی، زحمت و تلاش توانست چنین اثر مهمی را برای استفاده شیعیان و مسلمین بنویسد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که صاحب جواهر با نشاط بسیار در راه خدمت به تشیع و مکتب اهل بیت(ع) به صورت خستگی ناپذیر عمل کرد، اظهار داشت: ایشان از نظر زهد و علم در مرتبه بسیار بالیی قرار داشت و از بیان قوی نیز برخوردار بود.

وی ادامه داد: علمای بزرگ همیشه ساده و با قناعت زندگی کردند و حضرت امام بارها تأکید می فرموند که زندگی روحانیت و طلاب باید ساده و طلبگی باشد که اگر غیر از این باشد مشکل ساز خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که همت و تلاش از مسائل مهم برای موفقیت در مسیر طلبگی است، ابراز داشت: اگر کسی می خواهد اثری داشته باشد باید همت عالی داشته و بسیار مطالعه و تحقیق کند.

وی عنوان کرد: مطالعه زندگی علما و بزرگان اثر مهمی بر طلاب خواهد داشت و آنان را با سیره زندگی، سختی ها و تلاش و همت ایشان به خوبی آشنا می کند و طلاب باید علما را به عنوان الگوی خود قرار دهند./1323/

ارسال نظرات