۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۶۳۵۳۴
نائب رییس مجلس:

مشکلات کشور به دست نخبگان حل می‌شود

پزشکیان با تأکید بر حاکمیت تفکر شایسته‌سالاری در کشور، گفت: هیچ مشکلی نیست که به دست نخبگان این کشور حل نشود.
پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش گرامیداشت مقام معلم و بزرگداشت شهید آیت الله مرتضی مطهری که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: توسعه نامتوازن و نامتناسب دانشگاه‌های کشور در گذشته منشأ برخی از مشکلات امروز است.

وی با بیان این‌که هم اکنون 2 هزار و 700 واحد دانشگاهی در کشور وجود دارد که این امر نشانگر توسعه نامتناسب واحدهای دانشگاهی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز وضعیت به گونه‌ای شده که برای فارغ‌التحصیلان شغل وجود ندارد و معضل بیکاری تحصیل‌کرده‌ها دامن بسیاری از خانواده‌ها را گرفته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای روز هر منطقه نبوده است، تصریح کرد: اگر در گذشته ایجاد رشته، جذب دانشجو و ایجاد مراکز دانشگاهی با توجه به نیاز منطقه صورت می‌گرفت، مشکلات کمتری داشتیم.

پزشکیان با بیان این‌که تدبیر درست و اتخاذ استراتژی هدفمند برای نظام دانشگاهی کشور می توانست سرمایه و انرژی کشور و عمر جوانان را در مسیر درست هدایت کند، افزود: اعتقاد راسخ به این مسأله دارم که تنها راه نجات کشور حضور فعال دانشگاهیان در جامعه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم راه‌حل ارائه کنند، گفت: انتظار داریم تفکر شایسته‌سالاری در کشور حاکم شود، چراکه هیچ مشکلی نیست که به دست نخبگان این کشور حل نشود.

وی با اشاره به این‌که تعامل میان اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی نیز می‌تواند آثار و برکات مهمی به دنبال داشته باشد، افزود: حوزه خود را نی‌نیاز از اندیشه دانشگاهیان و در مقابل دانشگاهیان نیز خود را جدای از حوزه ندانند، تمام مشکلات کشور باید به دست نخبگان حل ‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آگاهی و دانایی را رمز غلبه بر معضلات و مشکلات دانست و افزود: جهل مهم‌ترین دشمن جامعه است، باید دانست که خداوند متعال انسان را آفرید تا خلیفه‌الله باشد، ارزش انسان به خاطر آگاهی، دانایی و علم سنجیده می‌شود./935/پ203/ب1

ارسال نظرات