۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۶۳۶۸۳
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

الگو گرفتن از زندگی اشرافی غرب نوعی نفوذ در بین مسؤولان است

آیت‌الله سیفی مازندرانی گفت: اگر مسؤولان کشور بخواهند زندگی مقامات غربی را سرمشق خود قرار دهند و از امکاناتی بیش از متوسط عموم مردم بهره ببرند از عدالت علوی خارج خواهند شد.
آیت الله سیفی مازندرانی

آیت الله علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکیدات چندین‌باره رهبر معظم انقلاب مبنی بر هوشیاری مسؤولان در مقابله با نفوذ و جلوگیری از تأثیرگذاری آن بر موضع‌گیری‌های مسؤولان در پاسداری از ارزش‌های نظام گفت: وقتی مسؤولان در مسائل مختلفی مانند برجام و موضع‌گیری سران استکبار در منطقه حالت انفعال داشته باشند و در برابر کنش و موضع‌گیری آن‌ها بخواهند به گونه‌ای موضع بگیرند که هم آهنگ با موضع‌گیری آن‌ها عمل کنند این برای حفظ ارزش‌های نظام خطرناک است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اهداف و آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی زمانی به نحو مطلوب پیش می‌رود که به صورت دقیق و مستقل در راستای وصایای امام راحل عمل و سیاست‌گذاری کنیم؛ از تهدیدها و مواضع دشمنان نترسیم و در مقابل مواضع دشمنانه آن‌ها با سرسختی مقاومت کنیم.

وی در بیان مثالی ابراز داشت: دشمنان در برجام تعهدات خود را نقض کردند و به آن پایبند نبودند؛ ما اگر بخواهیم در مقابل این مسائل کوتاه بیاییم، باید در سیاست‌گذاری‌های منطقه ای و مواضعی که ما نسبت به آن‌ها داریم طبعاً به مرور و تدریج باید دست از ارزش‌های نظام بکشیم.

آیت الله سیفی‌مازندرانی با اشاره به زندگی اشرافی مقامات بلند پایه اروپایی و آمریکایی ابراز داشت: تبعیض و بی‌عدالتی حاصل نوع زندگی مقامات غربی است که فرهنگ کشورهایشان را می‌سازد؛ مسوولان کشور ما هم اگر بخواهند زندگی مقامات غربی را سرمشق خود قرار دهند و از امکاناتی بیش از متوسط عموم مردم بهره ببرند از عدالت علوی خارج خواهند شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم سران طاغوت را از قدیم‌الایام دارای زندگی‌های اشرافی ارزیابی کرد و گفت: از فرعون و نمرود تا بنی‌امیه و بنی‌عباس و تا انگلیس، فرانسه و آمریکا و سایرین مسیری از اشرافی‌گری را طی کرده‌اند که با اسلام ناب و اصول جمهوری اسلامی متفاوت است و مسؤولان باید مراقب نفوذ از جنس مادی باشند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات