۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۶۳۷۷۶
آیت الله نوری همدانی:

نمی‌توان در برابر ظلم جبهه استکبار سکوت کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر مقاومت در برابر دشمنان گفت: نمی‌توان در برابر ظلم جبهه استکبار سکوت کرد بلکه باید مقاومت و ایستادگی کرد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با مسؤولان ادارات امور اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این که مطالعات تاریخی برای شخصی که در مراکز اوقاف حضور دارد ضروری است، اظهار داشت: می‌توان با مطالعه دقیق تاریخ و تحلیل آن مطالب مهمی برای امروز فراهم کرد؛ چراکه امروز مبارزه و جنگ بین دو جبهه مستضعفین و مستکبران، صهیونیست‌ها که در رأس آن آمریکا قرار دارد برقرار است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز دو جبهه استکبار و مستضعفین، در مقابل هم شکل گرفته است و هرگز نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود و سکوت کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه امروز مسؤولان را سنگین دانست و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام ولایی و اسلامی است که مردم در این راه خون داده‌ و به گردن ما حق دارند، وظیفه امروز ما بسیار سنگین است از این جهت سرمایه‌گذاری و گام برداشتن هر کسی به اندازه توان خود در این راه لازم است.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود درباره اهمیت وقف گفت: هر انسانی بایستی شجره طیبه‌ای برای احسان به دیگران باشد، خداوند متعال افرادی که با احسان ماندگار کاری را انجام دهند دوست داشته، پاداش کامل داده و اجر آنها را زایل نمی‌کند و دوست دارد که مسلمانان احسان ماندگار داشته باشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید سعی کرد در صداو سیما برنامه‌ای درباره وقف ساخته و پخش شود، اگر جاهای وقف شده و ثمره آن برای مردم بیان شود و مردم ترغیب و تشویق شوند، آثار آن بیشتر نمایان خواهد شد.

وی ارتباط با صدا‌وسیما را در جهت اثرگذاری بیشتر عملی تعیین کننده توصیف کرد و گفت: فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد، کسانی که بخواهد در شغل خود موفق باشند و خدمات وسیع‌تر داشته باشند، اگر با صدا و سیما مرتبط بوده و نمونه ‌کارهای اداره اوقاف و مراکزی که احسان جلوه‌گر است را نشان دهند، خیلی اثرگذار و مهم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره روحیات مردم مازندران ابراز داشت: بنده با مازندران ارتباط دیرینه‌ای دارم، به طوری که هجده سال پیش در تنکابن در ایام تبلیغی رمضان و محرم برای امر مقدس تبلیغ به این شهر می‌رفتم و از همین جهت با روحیه مردم این شهر آشنایی کامل دارم؛ مردم مازندران مردمی خالص، باصفا و وفادار هستند و با فرهنگ اهل بیت‌(ع) که از ابتدا در آن‌جا حاکم بوده، انس گرفته‌اند و علمای بزرگی از دو نقطه مازندران و گیلان برخاسته‌اند و همه مردم در این استان شیعیان خالص و باصفا هستند.

وی با بیان این‌که یکی از کارهایی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است تقویت بقاع متبرکه و امام زاده‌ها است، گفت: در ایران امام زاده‌های زیادی وجود دارد و این یک مطلب تاریخی و فرهنگی است، چه بسا دلیل این امر هم قوی بودن ایرانی‌ها به جهت ولایت‌مداری و مهمان‌نوازی بوده است، ایرانی ها همواره به امام‌زاده احترام کرده اند و این مراکز باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، این‌که امام‌زاده‌ها قطب‌ فرهنگی و تبلیغی هستند، بسیار موجب سرور است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که اوقاف یک احسان ماندگار و خدمت بسیار بزرگ به جامعه است، گفت: علامه بحر العلوم بیانی دارد که هرکجا مرکز عبادتی شکل گرفته، خونی از شهید چکیده که باعث رشد و بالندگی آنجا شده است، در جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، باید بیدار و هشیار باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: باید در راه این انقلاب استقامت کرد و مقام بود، حضرت امام در جای جای کتاب خود این انقلاب را انتظار ظهور معرفی کرده‌اند، به همین جهت بایستی در هر امام‌زاده‌ای سه عنوان کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و صحیفه امام موجود باشد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات