۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۶۳۷۸۳

چند خبر کوتاه از نمایشگاه کتاب تهران

اعلام آمادگی استاندارد برای همکاری با وزارت ارشاد، آخرین فرصت ناشران برای بهره‌مندی از تسهیلات کارگروه خرید کتاب و صدور بیش از ۸۹ هزار بن کارت فیزیکی از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعلام آمادگی استاندارد برای همکاری با وزارت ارشاد، آخرین فرصت ناشران برای بهره‌مندی از تسهیلات کارگروه خرید کتاب و صدور بیش از ۸۹ هزار بن کارت فیزیکی از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند. 

اعلام آمادگی سازمان ملی استاندارد برای همکاری با وزارت ارشاد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار و گفت‌وگو با رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به همکاری بیشتر با وزارت ارشاد برای استانداردسازی کالاهای فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

 نیره سادات پیروزبخت در این دیدار با اشاره به لزوم استانداردسازی کالاهای فرهنگی گفت: یکی از لازمه‌های اقبال مردم نسبت به کالای ایرانی، استانداردسازی آن است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: گاهی عکس شهدا را روی دفاتر یادداشت چاپ می‌کنیم اما توجه نمی‌کنیم که چقدر کیفیت دفتری که عکس شهید بر روی آن چاپ شده، حائز اهمیت است. اینکه عکس شهید را روی دفترچه‌های یادداشت چاپ کنیم، در الگوسازی برای کودکان و نوجوانان موثر است اما اگر دفتر از هم گسیخته شود، کار فرهنگی ما معیوب است. بنابراین کیفیت کار فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: حتی یکی از پیشنهادات من این است که وقتی عکس شهدا را روی دفترچه‌های یادداشت چاپ می‌کنیم، صفحه اول آن دفترچه را به شرحی از زندگی شهید اختصاص دهیم. به‌این شکل کودکان و نوجوانان تعریف شفاف‌تری دررابطه با شهدا پیدا می‌کنند و فرهنگ‌سازی عمیق‌تر می‌شود.

 وی تاکید کرد: ما برای همکاری بیشتر با وزارت ارشاد درجهت استانداردسازی کالاهای فرهنگی کاملا آمادگی داریم.

 در ادامه ‌این نشست رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای حمایت از کالای ایرانی استانداردسازی است. اینکه فقط از مردم درخواست کنیم کالای ایرانی بخرند، کفایت نمی‌کند و عملکردی فنی نیست؛ بلکه باید هم‌زمان با این تبلیغات کیفیت را هم بالا ببریم.

 محسن جوادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در کشور بسیاری از موضوعات عمق خود را از دست داده است. ما در کشور خود ابن سینا را داریم و همه او را می‌شناسند اما نسل جوان و سایر سنین هیچ توصیف شفافی از او ندارد. به تدریج ممکن است تنها اسمی‌از ابن سینا و سایر بزرگان کشور باقی بماند و حتی شاید روزی نام آنان نیز از بین برود.

 آخرین فرصت ناشران برای بهره‌مندی از تسهیلات کارگروه خرید کتاب

ناشرانی که نام آن‌ها در فهرست ارسالی به کارگروه انتخاب و خرید کتاب قرار ندارد، می‌توانند با مراجعه به غرفه این کارگروه نسبت به بهره‌مندی از تسهیلات در نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند.

با توجه به اینکه برخی از ناشران خصوصی نسبت به ثبت نام و پرداخت وجه اجاره‌بهای غرفه خود اقدام کرده‌اند اما نام آن‌ها در فهرست ارسالی به کارگروه انتخاب و خرید کتاب قرار ندارد،

این کارگروه به منظور بهره‌مندی این گروه از ناشران مهلتی را جهت معرفی مقررکرده است.

بر این اساس، این گروه از ناشران می‌توانند از امروز دوشنبه (17 اردیبهشت‌ماه 97) تا روز چهارشنبه (19 اردیبهشت‌ماه 97) به‌عنوان آخرین مهلت به کارگروه انتخاب و خرید کتاب سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کنند.

ناشران مزبور می‌توانند با مراجعه به دفتر گروه انتخاب و خرید کتاب مستقر در طبقه فوقانی شبستان (ضلع شمالی، روبروی راهروی ۲۲-۲۱ ) از ساعت 30: 10 تا 13 و تحویل فیش پرداختی اجاره‌بها از این فرصت بهره‌مند شوند.

مطابق اعلام این کارگروه، بدیهی است پس از بازه زمانی یاد شده این گروه در قبال درخواست خرید مسئولیتی نخواهد داشت.

صدور بیش از 89 هزار بن کارت فیزیکی

 مسئول دبیر خانه اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا ظهرششمین روز نمایشگاه کتاب تهران بیش از89 هزار بن کارت فیزیکی از طریق وب کیوسک‌های بانک شهر صادر شده است.

مهدی اکرمی با اعلام این خبر گفت: بانک شهر در سومین حضور خود به عنوان بانک عامل در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و با بهره‌مندی از 30 وب کیوسک مستقر داخل سالن  و 8 وب کیوسک در محوطه و فضای باز نمایشگاه بین‌المللی در جهت تسهیل خدمات الکترونیک امکان دریافت بن کارت‌های فیزیکی را از طریق دستگاه‌های وب کیوسک برای ثبت‌نام کنندگان بن کارت فراهم نموده است.

وی خاطر نشان کرد ثبت نام کنندگان بن کارت دانشجویی از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند تنها با وارد کردن کد ملی خود  دروب کیوسک‌های مستقر بانک شهر در نمایشگاه کتاب تهران بن کارت خود را  به سریع‌ترین شکل ممکن دریافت کنند./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات