۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۶۳۸۴۱
حجت الاسلام تهرانی خبر داد؛

راه اندازی دوره تربیت مبلغ با عنوان «طرح شمیم» در جامعة الزهرا

معاون فرهنگی تبلیغ جامعة الزهرا(س) از راه اندازی دوره تربیت مبلغ تحت عنوان «طرح شمیم» خبرداد و گفت: در سایه این طرح قصد داریم دوره های عمومی، تخصصی و گرایشی تبلیغ را در ضمن دروس حوزوی برگزار کنیم.
همایش مبلغان جامعه الزهراء ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین تهرانی در همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان که عصر امروز در سالن همایش های جامعة الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به این که جامعة الزهرا(س) در قبال مبلغان سه وظیفه دارد، گفت: جذب و آموزش دادن، فضاسازی تبلیغی برای مبلغان و پشتیبانی علمی، فرهنگی و مادی آن ها سه وظیفه ای است که ما باید انجام دهیم تا مبلغان به خوبی بتوانند وظایف تبلیغی خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی تبلیغ جامعة الزهرا(س) با بیان این که طرح امین اظهار داشت: این طرح برای آن است که خواهران علاقه مند به فعالیت در مدارس تحت اشراف آموزش و پرورش بتوانند در ایام تبلیغی به آن جا بروند و فعالیت تبلیغی داشته باشند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 500 مدرسه در قم برای پذیرش مبلغان اعلام آمادگی کرده اند، عنوان کرد: هم اکنون 470 نفر برای این کار اقدام کرده اند و مراحل گزینشی آن ها انجام شده است و پس از گذراندن دوره آموزش مهارت های تبلیغی به مدارس ارسال خواهند شد.

حجت الاسلام تهرانی از راه اندازی دوره تربیت مبلغ تحت عنوان «طرح شمیم» خبرداد و بیان کرد: «شمیم» مخفف «شبکه مبلغان یاس مطهر» است که از سال تحصیلی آینده شروع شده و سعی می کنیم در سایه این طرح دوره های عمومی، تخصصی و گرایشی تبلیغ را در ضمن دروس حوزوی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغ جامعة الزهرا(س) اضافه کرد: مبلغان در بخش تبلیغ گرایشی می توانند وارد یک گرایش خاص شده و به صورت مخاطب محور و یا موضوع محور دوره ها را دنبال کنند؛ در بخش مخاطب محور به طلاب آموزش داده می شود تا مهارت پیدا کنند که چگونه با اقشار مختلف ارتباط برقرار کنند و مسائل دینی را به آن ها بیاموزند؛ همچنین در بخش موضوع محور نیز به طلاب مباحثی همچون «نقد سلفیه با تأکید بر وهابیت» و مواردی از این دست آموزش داده می شود تا به مبلغا خبره ای تبدیل شوند که در مقابل تفکرهای انحرافی به آسانی ایستادگی کنند.

وی همچنین با بیان این که «سامانه جامع تبلیغی» راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: این سامانه برای آن است که مبلغان دیگر برای ارائه گزارش های تبلیغی نیازی به رفت  آمد حضوری نداشته باشند.

حجت الاسلام تهرانی خاطرنشان کرد: برای مبلغان ره توشه ای به عنوان پشتوانه علمی و فرهنگی در نظر گرفته ایم که دفتر اول آن قبل ماه مبارک رمضان چاپ شده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت و هدف از این کار نیز آن است که مبلغان موضوعات مهم را دریابند و بتوانند محتوا آماده کنند؛ ابته ناگفته نماند که طرح واره تولید منبر نیز توسط کارشناسان برای مبلغان توضیح داده خواهد شد.

وی با تأکید بر این که برای تبلیغ آگاهی از نیازهای روز و ابزار های رایانه ای لازم است، یادآور شد: سعی کرده ایم در زمینه کار با کودکان برای مبلغان محتواهای مناسبی تهیه کنیم تا بتوانند با تولید بازی های رایانه ای و یا غیره با آن ها ارتباط و تعامل خوبی برقرار کنند.

حجت الاسلام تهرانی اضافه کرد: مبلغان باید بدانند که هرچه محتوای علمی شان را ارتقا بخشند، عمل شان نیز اثربخش تر خواهد بود./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات