۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۹۸۹
در مراسم تقدیر از مقام علمی آیت الله آصفی؛

اهدای یازده هزار جلد کتب آیت الله آصفی به دانشگاه معارف قم

حجت‌الاسلام و المسلمین شاکری در تجلیل از مقام علمی آیت الله آصفی به جامعیت علوم، تألیف گسترده کتب در زمینه‌های مختلف، کارهای خیر و زندگی زاهدانه این عالم پارسا اشاره کرد.
حجت الاسلام شاکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین روح الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم در مراسم تقدیر از مقام علمی آیت الله مهدی آصفی که در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، ضمن تقدیر از خانواده آیت الله آصفی اظهار داشت: به نمایندگی از تمام استادان دانشگاه از شما به‌خاطر اهدای کتاب‌خانه عظیم آیت الله آصفی به دانشگاه معارف تقدیر و تشکر می‌شود.

وی ادامه داد: این کتاب‌خانه که حاصل عمر آیت الله آصفی است بخشی از این آثار هدایایی است که در سفر به کشورهای مختلف به وی اهدا شده است و امروز با اهدای این گنجینه عظیم به دانشگاه معارف، وقف این مکان شد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم مطرح کرد: کتب اهدایی آیت الله آصفی به دانشگاه معارف حدود یازده هزار جلد است که حقیقتا از کارهای نادری است که در قم اتفاق افتاد و جای امیدواری است که همه از این حرکت بزرگ الگو گرفته و سنت حسنه وقف را زنده نگه دارند.

وی با بیان این‌که صحبت درباره این عالم بزرگ سخت و دشوار است، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره آیت الله آصفی تعابیری چون عالمی محقق، مجاهدی زاهد، فقیهی نواندیش، متکلّمی ماهر و نویسنده‌ ای پر کار و اثرگذار دارند که چنین پیامی جزء پیام‌های نادر رهبر انقلاب درباره علما بوده است که نشان از شخصیت والای این عالم بزرگوار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاکری با اشاره به خاطره‌ای از آیت الله آصفی بیان کرد: این عالم بزرگوار حتی از تعداد چاپ کتابی که در اختیار مجموعه‌ای فرهنگی و دینی قرار داده بود، اطلاعی نداشت و اما از این‌که کتاب‌نوشته شده وی در زمینه مهدویت و انتظار اقبال اندیشمندان را در پی داشته است، بسیار خوشحال بود.

وی درباره جامعیت علمی آیت الله آصفی بیان کرد: جامعیت علوم این عالم نواندیش در عرصه‌های عرفان، فقه، قرآن، تاریخ، اخلاق، کلام قدیم و جدید، هیأت و نجوم و حتی علوم سیاسی است و قریب به 220 عنوان کتاب تألیف کرده‌اند  درحالی که ایشان در زمان صدام دائما در حال مبارزه و جنگ با آن رژیم فاسد بود و استقرار کامل نداشت، اما توانست آثار فوق‌العاده ارزشمندی را ایجاد کند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم در ادامه به کارهای خیر این عالم بزرگ اشاره کرد و گفت: آیت الله آصفی سرپرستی تعداد زیادی از ایتام ایران، عراق، افغانستان و... را برعهده گرفت و در قم مراکزی برای سرپرستی ایتام تأسیس کردند.

وی افزود: تأسیس مدارسی همچون بنت الهدی در قم، امام رضا(ع) در نجف و تأسیس بیمارستان، مساجد و تکایا، از دیگر کارهای خیری است که می‌توان به آنها اشاره کرد، همچنین توجه ویژه به فقرا با وجود داشتن زندگی زاهدانه  از دیگر نقاط درخشان زندگی این عالم پارسا است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از همسر و خانواده مرحوم آیت الله آصفی تقدیر به عمل آمد./876/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات