۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۴۵۲۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مردم دین خود را از اخلاق و مشی علما می گیرند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مردم دین را نه تنها از علم علما بلکه از اخلاق و مشی علما می گیرند، گفت: زندگی زاهدانه، ارادت به امام راحل، حمایت از ولایت و مستضعفان و همچنین همدلی با اقشار مردم موجب پایبندی مردم به دین و ارزش های الهی شده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در کنگره بزرگداشت آیت الله محمدی لائینی، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری و یادواره شهدای روحانی استان که با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در نکا برگزار شد با بیان این که آیت الله محمدی لائینی(ره) عمر خود را در راه کسب، ترویج و تقویت علم صرف کرد، گفت: این عالم وارسته برای پیروزی و تداوم اسلام و انقلاب و همچنین حمایت و پشتیبانی از ولایت و رهبری تلاش های بسیاری انجام داد.

وی با بیان این که خدمات و تلاش های علما و روحانیان در طول تاریخ برای همیشه ماندگار شده است، افزود: علما عمر با برکت خود را برای ترویج، گسترش و اعتلای اسلام ناب صرف کردند و در این مسیر مجاهدت های بسیاری انجام دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشی، خلق مردمی و تواضع آیت الله محمدی لائینی(ره) همواره با دلسوزی نسبت به مردم محروم همراه بوده است، خاطرنشان کرد: هنوز هم با گذشت سال ها از ارتحال این عالم وارسته هنوز هم مردم منطقه فداکاری و خدمات ایشان را به خاطر دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که علمای دین میراث دار پدران معنوی در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: علمای دین همواره با زبان صبر و زبان عمل احکام فقه را به جامعه منتقل کردند.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید بر این که مردم دین را نه تنها از علم علما بلکه از اخلاق و مشی علما می گیرند، خاطرنشان کرد: زندگی زاهدانه، ارادت به امام راحل، حمایت از ولایت و مستضعفان و همچنین همدلی با اقشار مردم علما موجب پایبندی مردم به دین و ارزش های الهی شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علما همواره در میان مردم بوده اند و لحظه ای نیز از این مسیر خارج نشدند، تصریح کرد: عالمانی که اهل ریسک و ظرفیت بالای تحمل و صبر هستند از انقلاب و امامت حمایت و رسالت  اصلی عالمان را ادا می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز وظیفه همه ما، خانواده شهدا، روحانیت و مسؤولان پشتیبانی از ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: باید همان طور که امام راحل فرمودند باید پشتیبان ولایت باشیم تا به انقلاب و اسلام گزندی وارد نشود.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز انقلاب و نظام اسلامی پیش از هر زمان دیگری نیازمند پشتیبانی و حمایت است، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب تلاش می کنند تا دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را نادیده بگیرند که در مقابله با این توطئه ها رسالت سنگینی داریم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز انقلاب اسلامی در دهه چهارم مقتدرانه در حال حرکت به سوی آرمان ها و اهداف متعالی خود است، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی نمی تواند مانع حرکت انقلاب به سوی اهداف متعالی خود شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز انقلاب اسلامی در اوج عزت و اقتدار بین المللی قرار دارد، تصریح کرد: این اقتدار مرهون تلاش ها و رهنمودهای علما و بزرگان دینی کشورمان است که همواره پشتیبان حقیقی این نظام دینی بودند./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات