۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۶۵۰۶۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید پور:

نیروی انتظامی با روزه‌خواری علنی برخورد قاطع کند

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که روزه‌خواری علنی منع قانونی دارد، از نیروی انتظامی خواست که با روزه‌خواری علنی رسماً برخورد کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین وحید پور امروز در آیین بیان احکام شرعی نخستین روز ماه مبارک رمضان که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد روزه را اساسی‌ترین کنش عبادی مسلمانان توصیف کرد و اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (ص) در اهمیت روزه چنین می فرمایند «الصوم جنة من النار؛ روزه سپر آتش (جهنم) است». یعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در ایام ماه مبارک رمضان همه ابعاد و احکام روزه و روزه‌دار در آستان مقدس حضرت معصومه (س) مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز داشت: یکی از مسائلی که در روزهای آینده به آن پرداخته می‌شود مسئله «معذوریت» در روزه است.

وی افزود: معذوریت در روزه از منظر شرع مقدس اسلام حالتی برای روزه‌دار است که روزه‌دار در برابر افطار روز ه مورد عذاب واقع نمی‌شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پاسخ به این سؤال که آیا معذوران از روزه ثواب روزه را می‌برند، اظهار داشت: اگر روزه‌دار که به معذوریت دچار شده است به قلب خود رجوع کند و قلب خود را در حالی بیابد که نسبت به روزه‌داران غبطه می‌خورد و در نیت خود بر این هویت استوار است که اگر من معذوریت نداشتم حتماً امر الهی را اقامه می‌کردم، ان شاء الله از ثواب روزه نیز بهره خواهد برد مشروط بر اینکه در ملأعام اقدام به روزه‌خواری نکند.

کارشناس مبانی فقهی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به آثار روزه‌خواری عمدی اشاره کرد و گفت: برای کسی که رسماً اظهار روزه‌خواری علنی می‌کند افزون بر این‌که شرع مقدس اسلام برای او قضای روزه را واجب دانسته است، لازم است کفاره سنگین بپردازد یعنی به ازای هرروز 61 روز روزه بگیرد این در حالی است که او گناه بزرگی را مرتکب شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید پور در ادامه با منع قانونی روزه‌خواری علنی اشاره داشت و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روزه‌خواری مشمول محاکمه و تعزیر و شلاق است؛ بر این اساس نیروی انتظامی با روزه‌خواری علنی باید رسماً برخورد کند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات