۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۶۵۰۶۹
آيت‎الله مظاهري:

روزه به شرط ترک گناه پذیرفته می‌شود

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به برکات ماه رمضان، گفت: باید مواظب باشیم حداقل در روزهای ماه مبارک رمضان گناه از ما سر نزند تا روزه ما قبول شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهری، در نخستین روز ماه مبارک رمضان، پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به این‌که یکی از  ویژگی‌ها و امتیازهای ماه مبارک رمضان، نزول قرآن است، گفت: قرآن کریم کتاب بسیار بزرگی است و خداوند آن را در مرتبۀ بسیار بالا و بزرگی قرار داده است.

وی قرار گرفتن شب قدر در این ماه را یکی دیگر از ویژگی‌های ماه رمضان دانست و افزود: دلیل این‌که شب قدر در این ماه قرار دارد، اشاره و تأکید قرآن کریم است، خداوند در سورۀ مبارک قدر به این مطلب اشاره می‌کند که هر کسی شب قدر را درک کند به اندازۀ یک عمر، پروردگار عالم به او ثواب می‌دهد.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: از امتیازهای دیگر ماه رمضان این است که عبادات و اعمال مردم در این ماه چندین برابر می‌شود، یک نماز شب در این ماه ثواب یک عمر عبادت دارد، یک نماز ظهر و عصر با جماعت و خدمت به خلق خداوند یا قرائت قرآن ثواب‌هایی بیش‌تر از انجام این اعمال در ماه‌های دیگر دارد.

وی با اشاره به خطبه پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان و توصیه ایشان به این‌که دو چیز را بسیار اهمیت بدهید، خاطرنشان کرد: یکی رابطه با خداوند و یکی هم خدمت به مردم، هرچه می‌توانید، پیامبر اکرم فرمود حتی اگر یک دانه خرما، یا یک جرعه آب باشد، هر که توانایی دارد به خلق خداوند خدمت کند، در این ماه مبارک گرهی از کار کسی بگشایید و کسی را خشنود بکنید، به جایی برسید که شما در ماه مبارک رمضان خدمتی به خلق خدا کرده باشید، حیف است که انسان از ثواب‌های فراوان ماه مبارک رمضان بگذرد.

حضرت آیت‌الله مظاهری بیان کرد: ما افزون بر این‌که چیزی نمی‌خوریم و نمی‌آشامیم، باید مواظب باشیم حداقل در روزهای ماه مبارک رمضان گناه از ما سر نزند تا روزه ما قبول شود، باید مواظب گوش و چشم خود باشیم و تنها شکم ما روزه‌دار نباشد بلکه بقیه اعضای بدن نیز روزه بگیرند، هنگام افطار انسان دعای مستجاب دارد و من از همه شما تقاضا دارم که برای همه مردم دعا کنید تا این سال سخت برای همه آسان شود./914/پ203/ب1

ارسال نظرات