۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۶۶۴۴۱
آیت الله سلیمانی:

اگر به نفس خود بها بدهیم مرعوب قدرت های باطل نخواهیم شد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که اگر به نفس خود بها بدهیم مرعوب قدرت های باطل نخواهیم شد، گفت: کسی که نفس خود را بشناسد با کرامت دمساز شده و خود به خود از پستی ها و دنائت های نفسانی پرهیز خواهد کرد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاه ماه رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به این که افعال و اعمال آدمی یکی از ابعاد سه گانه روح انسان است، گفت: باید دانست که ما افزون بر بعد فکر و اندیشه و بعد روح و روان یک بعد دیگر به نام «نفسانیت» داریم که به خودی خود یک کتاب آموزنده در زمینه شناخت توحید است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان کتاب تکوین و طبیعت را یکی از نشانه های توحید دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال هنگامی که به بهار توجه می کنیم در می یابیم که خداوند به آسانی قار است که مردگان را برای حاضر شدن در قیامت زنده کند.

وی شریعت و قرآن کریم را به عنوان دومین کتاب آموزش دهنده توحید معرفی کرد و عنوان داشت: خداوند متعال در این کتاب زیباترین، والاترین و بالاترین درس های معرفت توحیدی را به بشریت آموزش داده است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که کتاب نفس سومین کتاب معرفت توحیدی است، ابراز داشت: این بخش بعد از کتاب تکوین و تشریع بزرگ ترین کتاب هستی و معرفتی است که انسان به وسیله شناخت آن می تواند به خداوند پی ببرد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ما در بخش نفس خود باید ابتدا ظرفیت های خود را به خوبی بشناسیم و آن ها را تبدیل به فعلیت کنیم؛ این حوزه می تواند انسان را بسیار رشد دهد و تا درجه قرب پروردگار برساند.

وی افزود: ما باید کتاب نفس خود را به خوبی بشناسیم، بزرگ بشماریم و آن را دستخوش طوفان های نفسانی قرار ندهیم؛ بدون شک اگر نفس خود را به خوبی بشناسیم، خداوند را هم به شایستگی خواهیم شناخت.

آیت الله سلیمانی در پایان با بیان این که اگر به نفس خود بها بدهیم مرعوب قدرت های باطل نخواهیم شد، مطرح کرد: کسی که نفس خود را بشناسد با کرامت دمساز شده و خود به خود از پستی ها و دنائت های نفسانی پرهیز خواهد کرد./841/پ203/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
از علائم پستی، قانع نبودن به حق خویش و تضییع حقوق دیگران است. ..
0
0