۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۶۶۰۵

سه خبر از بازار نشر

انتشار کتاب های «فرمانروای مه»، «خانم کارکوب» و توقف ممنوع؛ ویژگی‌های دوران نوجوانی و جوانی انتظارات مقام معظم رهبری از جوان ایرانی از مهم ترین اخبار بازار نشر هستند.
سه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار کتاب های «فرمانروای مه»، نوشتۀ مهدیه ارطایفه، «خانم کارکوب»؛ روایتی از زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده به قلم رضیه غبیشی و توقف ممنوع؛ ویژگی‌های دوران نوجوانی و جوانی انتظارات مقام معظم رهبری از جوان ایرانی از مهم ترین اخبار بازار نشر هستند.

«فرمانروای مه»

انتشارات عهد مانا رمان «فرمانروای مه»، نوشتۀ مهدیه ارطایفه را منتشر کرده است.

 «فرمانروای مه»، رمانی است دربارۀ چند خانم که برای سیر و سلوک و ورود به دنیای عرفان دست به دامن استادی می‌‌شوند که پیش از این، بارها او را آزموده‌اند و کرامات مختلفی از او دیده‌اند. با انجام دستوراتی که استاد به آنها می‌دهد و همچنین با تزکیۀ نفس، هر کدام به توفیقاتی دست می‌یابند که به صورت عادی غیرممکن به نظر می‌رسد. در میانۀ راه، آنچه بیش از همه آزارشان می‌دهد، شکی است که به استاد خود دارند.

شکی که مثل خوره به جانشان می‌‌افتد و رهایی از آن، گسستن ارتباطات تنگاتنگ است. و پرسشی که مدام در ذهن تک‌تک شخصیت‌ها تکرار می شود. اینکه استاد عرفان آن‌ها، واقعاً با معصومین در ارتباط است، یا از نیروهای دیگری فرمان می‌گیرد؟ این ستیز درونی همواره با شخصیت‌هاست تا زمانی که دوباره قدرتی به دست می‌آورند و مطمئن می‌شوند که این فقط زمانی صورت می گیرد که به سرچشمۀ وصل متصل باشند. وقتی یکی از آنها مستجاب الدعوه می‌شود، یا به چشم بصیرت می‌رسد و دیگری توان طی‌الارض پیدا میکند، جایی برای شک باقی نمی‌ماند. آن‌ها، یقین می‌کنند و جلو میروند تا شخصاً به حقیقت دست پیدا کنند. کراماتی که زن‌های گروه به دست می‌آورند، روز به روز بیشتر می‌شود...

«فرمانروای مه»، رمانی بدیع و جذاب و کارآمد است؛ به ویژه در دوره‌ای که دین‌نماهای کاذب، تلاش می‌کنند با تبلیغات دروغین، جایگاه ویژه‌ای بین جوانان، به‌خصوص مسلمانان بیابند.

نثر روان و پرداختن به مسائل ماورائی از دیگر ویژگی‌های این کتاب است که می‌توان آن را بدون وقفه و در مدت زمان کوتاهی خواند.

 

محتوای این کتاب درست در نقطۀ مقابل فیلم‌های هالیوودی با مضمون جن و شیطان قرار دارد. آنچه این روزها در تبلیغات کاذب فیلم‌ها و کتاب‌های غربی به چشم می‌خورد، مبارزه علیه دین و اشاعۀ شیطان‌پرستی و بی‌دینی است. قوی نمایاندن قدرت شیطان در چشم جوانان و برتر نشان دادن قدرت‌های شیطانی موضوعی است که در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی به چشم می‌خورد. با خوانش این کتاب به‌راحتی می‌توان جن و شیطان واقعی را شناخت و با تمام وجود حضور منفی‌شان را حس کرد و از شخصیت‌های انس و جن و برخوردها و درگیری‌های آنها که منطبق بر آموزه‌ها و پندهای قرآنی است، به شناخت کاملی از ارتباط بین جن و انس رسید؛ از سویی به دروغ‌پردازی‌های فرهنگ ضد دینی و سکولاری غرب در خصوص شیطان و تبلیغ برای شیطان‌پرستی هم پی برد.

«خانم کارکوب»؛ روایتی از زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده

نشر شهید کاظمی کتاب «خانم کارکوب»، روایتی از زندگی مادر شهیدان کارکوب‌ زاده را به قلم رضیه غبیشی نویسندۀ کتاب ملاصالح منتشر کرد.

غبیشی دربارۀ این کتاب عنوان گفت: این کتاب روایتی داستانی از زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده در شهر آبادان است. ایشان مادر دو شهید، یک مفقود الاثر، یک آزادۀ جانباز و یک آزاده هستند. خود ایشان نیز از مجروحان شیمیایی جنگ تحمیلی هستند و همسرشان نیز از فعالان سپاه پاسداران هستند.

وی دربارۀ نحوۀ آشنایی با مادر شهیدان کارکوب‌زاده نیز گفت: ایشان همشهری من بودند. در سال‌های قبل از انقلاب نیز به واسطۀ اینکه با دخترشان هم‌کلاس بودم و بعد از جنگ نیز به منزلشان رفت‌وآمد داشتم با ایشان آشنایی داشتم.

غبیشی افزود: من برای نوشتن این کتاب با خانم کارکوب‌زاده مصاحبه گرفتم اما حاصل کار را از قالب مصاحبه خارج کرده و در قالب یک قصه از زبان ایشان تعریف کردم. این کتاب شرحی است از زندگی ایشان از کودکی تا سال ۱۳۹۲ که شوهر ایشان از دنیا می‌رود.

این نویسنده دربارۀ چرایی تألیف این اثر نیز گفت: نوشتن این کتاب را کسی سفارش نداد بلکه نوشته شدنش حاصل علاقۀ خود من است. من دوست دارم دربارۀ زن‌ها و مردهای سرزمینم و حماسه‌های آنها بنویسم. به همین خاطر هم به شهر قم رفتم و با ایشان مصاحبه کردم. من فکر می‌کنم مظلومیت مردم شهر من هنوز دیده نشده و مسئله‌ای مانند فداکاری یک زن و یک مادر و عشق بی‌انتهای او به سرزمین و خانواده‌اش که مبدأ آن شهر من است باید برای نسل‌های بعد روایت شود.

توقف ممنوع؛ویژگی‌های دوران نوجوانی و جوانی انتظارات مقام معظم رهبری از جوان ایرانی

انتشارات شهید کاظمی این کتاب را منتشر کرده است.

برشی از کتاب:

همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود.

شما که از استعدادی برخوردار هستید و فرض هم می‌کنیم که إن شاء الله امکانات برای تکامل و تعالی علمی و فکری شما فراهم شود و بتوانید در همان رشته هایی که مورد علاقه‌تان است، کار علمی بکنید، همتتان باید به چه چیزی گماشته شود؟

آن چیزی که به نظرم از همه مهم‌تر می‌آید، این است که همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود. ما نباید به ترجمه و فراگیری اندوخته‌های دیگران اکتفا کنیم.

نه اینکه فرا نگیریم! هیچ‌کس نمی‌گوید از دیگران فرا نگیریم. چرا! باید فرا گرفت؛ لیکن علم را باید تولید کرد./925/ پ204/ش

ارسال نظرات