۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۶۶۸۱۶
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

نوجوانان برای فهم مسائل دینی سراغ عالمان بروند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما همه اعمال مادی و معنوی را انجام می دهیم که به یک زندگی خوب برسیم و مقصود از زندگی خوب بر اساس آیات قرآن کریم انجام عمل صالح، ایمان، باور و اعتقاد صحیح است.
فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده در جشن بزرگ روزه اولی ها که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به این که برگزاری اسن جلسات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: نوجوانان عزیز باید بدانند که لازمه دینداری، دین شناسی است؛ همچنان که اگر کسی بخواهد به سفر برود باید مسیر را به خوبی بلد باشد.

رییس هیأت مدیره موزه دین و دنیا اضافه کرد: همه زندگی ما یک مسافرت کوتاه و یا طولانی است و باید برای خوب زندگی کردن مسر بندگی را به خوبی فراگیریم.

وی عنوان کرد: ما همه اعمال مادی و معنوی را انجام می دهیم که به یک زندگی خوب برسیم و مقصود از زندگی خوب بر اساس آیات قرآن کریم انجام عمل صالح، ایمان، باور و اعتقاد صحیح است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده عمل صالح را از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) این گونه توصیف کرد: به آن عملی صالح اطلاق می شود که بر اساس اصول علمی بوده و مطابق با موازین شرعی باشد؛ بر این اساس نوجوانان باید درس های خود را به خوبی بیاموزند و بدانند که برای فهم مسائل دینی باید به سراغ عالمان دین بروند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نوجوانان عزیز باید برای خود یک کتابچه احکام تدارک دیده و روزی حداقل یک مسأله احکام شرعی را مطالعه کنند تا با دین آشنا شوند؛ اگر نوجوانی نسبت به مراجع تقلید و عالمان دینی آگاهی ندارد باید از پدر و مادر خود در این زمینه سؤال کند و یا به مبلغان و روحانیون مراجعه کند تا این مسأله برای او روشن و مبرهن شود.

وی با اشاره به این که نوجوانان و جوانان باید اولیات احکام دین را به  خوبی فرابگیرند، تأکید کرد: به عنوان مثال یکی از مواردی که باید جوانان و نوجوانان عزیز به خوبی بدانند بحث حق الناس است، زیرا دین اسلام برای حقوق دیگران ارزش و احترام ویژه ای قائل است و ما باید به حقوق مردم و حق الناس پایبند باشیم.

گفتنی است، 2 هزار نفر از دانش آموزان روزه اولی در این مراسم حضور داشتند که پس از قرعه کشی به تعداد 30 نفر از آن ها از سوی آیت الله اعرافی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات