۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۶۷۲۰۷
استاد حوزه علمیه قم:

امام راحل جهل علمی را در جامعه زدودند

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام راحل اعتقاد داشتند که ولایت فقیه همان ولایت انبیا است و ایشان جهل علمی را در جامعه زدودند و جهالت عملی مردم را از بین بردند.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام رضوان‌علی مصیبی، استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل دارای صفاتی بودند که سایر رهبران جهان این صفات را نداشتند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مذهب و اعتماد به مردم از ویژگی های امام راحل بود، گفت: امام راحل این دو ویژگی را با هم داشتند اما بسیاری از رهبران جهان تنها یکی از این دو ویژگی را دارند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبران ملی‌گرا در جهان به ظاهر تنها اعتماد به مردم را دارند و رهبران مذهبی نیز شاید اعتقاد به مذهب و سنت داشته باشند اما اعتماد به مردم ندارند.

حجت الاسلام مصیبی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره با مردم صریح و با صراحت سخن می‌گفتند و راه خود اعتقاد و ایمان داشتند و مردم را از یک خفقان نجات دادند.

وی ادامه داد: مردم قبل از انقلاب اسلامی باید یا به روش غرب یا به روش شرق عمل می‌کردند ولی امام راحل روش جدیدی ایجاد کردند و بار سنگینی را از دوش مردم برداشتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام راحل اعتقاد داشتند که ولایت فقیه همان ولایت انبیاء است و ایشان جهل علمی را در جامعه زدودند و جهالت عملی مردم را از بین بردند.

حجت الاسلام مصیبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردم را به سمت نور هدایت کردند، اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی همچنان تفکرات رژیم شاهنشاهی را در سر می‌پرورانند./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات