۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۶۷۲۴۶
نماینده سابق ولی ‌فقیه در حج و زیارت لرستان:

نسل امروز از انقلاب محافظت کنند

نماینده سابق ولی ‌فقیه در حج و زیارت لرستان با اشاره به اینکه امام، روحانیت و مردم برای به ثمر نشستن انقلاب رنج و سختی های زیادی را کشیدند و جوانان فراوانی خون خود را فدای انقلاب کردند، گفت: نسل امروز به عنوان وارثان انقلاب باید از این انقلاب محافظت کرده و در راه آرمان ها و اهداف انقلاب قدم گذارند.
قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد مهدی روشن، نماینده سابق ولی ‌فقیه در حج و زیارت لرستان، ظهر امروز در برگزاری مراسم قیام 15 خرداد که به میزبانی حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) الگویی ماندگار برای نسل ها است.

وی با اشاره به اینکه 40 سال است که برای امام راحل عزاداری می ‌کنیم و جشن پیروزی انقلاب را نیز برگزار می‌کنیم، افزود: این مهم نشان می‌دهد، امام خمینی(ره) هنوز برای ما زنده است.

حجت الاسلام روشن با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و آرمان های امام راحل به ویژه بین نسل جوانان جامعه امروز اظهار داشت: افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) ادامه دهنده راه انبیا است.

وی با اشاره به آثار و برکات وجود امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اگر امروز یمن احساس زندگی کرده و لبنان حیات اسلامی پیداکرده است، از آثار و برکات وجود امام خمینی(ره) است.

نماینده سابق ولی ‌فقیه در حج و زیارت لرستان بیان داشت: باید اندیشه های امام بین نسل جوان تبیین شود، چراکه ادامه راه و آرمان های امام راحل لازمه بقای انقلاب است.

وی با اشاره به دوران رژیم شاهنشاهی و تلاش برای از بین بردن روحانیت خاطرنشان کرد: امام راحل آن بت ساخته ‌شده از شاه را نابود کرد و مردم به پشتیبانی از امام راحل 12 محرم در خیابان‌ها ریختند و در باقر خان نیز 100 نفر به شهادت رسید.

حجت الاسلام روشن اظهار داشت: 15 خرداد فرصتی برای گرامی داشت یاد و خاطره همه کسانی است که در راه تحقق آرمان های امام راحل، رهبری و دفاع از اسلام و قرآن به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: روحانیت سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا امروز انقلاب را به شما انتقال دهند و شما امروز وارثان انقلاب باید از این امانت محافظت کنید.

حجت الاسلام روشن بیان کرد: امروز در عزای آن ‌کسانی که گمنام به شهادت رسیدند و گمنام حضور پیدا کردند مراسم می‌گیریم.

گفتنی است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام مهدوی، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، روحانیان و عموم مردم خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم، مداحان اهل بیت به نوحه خوانی در رثای شهادت امام علی(ع)، رحلت امام خمینی(ره) و شهادت شهدای انقلاب به ویژه شهدای قیام ۱۵ خرداد پرداختند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات