۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۶۷۷۴۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد:

نمایش و جلوه گری ثروت تفکر قارونی است

استاد حوزه علمیه قم جلوه گری و نمایش ثروت را آفت جامعه امروز عنوان کرد و گفت: متأسفانه ثروتمندان جامعه بدون توجه به زندگی فقرا و کسانی که حتی توان پرداخت هزینه‌های ضروری زندگی خود را ندارند ثروتشان را به رخ فقرا می‌کشند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که مقدم شمردن فقرا بر خود از اوصاف مؤمنین است، گفت: مؤمن قبل از این که به فکر پر کردن شکم خود باشد به فکر فقرا و کمک به دیگران است.

وی با اشاره به این که شرح صدر موجب می‌شود که دنیا در نظر مؤمن حقیر باشد، افزود: مؤمن به مسائل ریز و ناچیز دنیوی توجهی ندارد و توجه نداشتن به مسائل دنیوی مؤمن را به خداوند نزدیک می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مؤمن همراه با سینه گشاده با مشکلات مواجه شده و به خاطر مصائب دنیا دلسرد نمی‌شود، تصریح کرد: انسان باید مصیبت‌های دنیا را کوچک بشمارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با بیان این که برخی از افراد برای مسائل دنیوی اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند و توجهی به آخرت ندارند، گفت: به همین دلیل است که این افراد از راه رسیدن به اهل‌بیت (ع) و خداوند دور می‌شوند.

وی بابیان اینکه رها کردن دنیا قلب و روح انسان را بزرگ می‌کند، افزود: در پناه وارستگی از دنیا است که مؤمن می‌تواند به بزرگی برسد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همان‌طور که در ابتدا بیان شد وارستگی از دنیا موجب می‌شود که صفت انفاق در مؤمن برجسته شود و همان‌طور که در ابتدا اشاره شد انسان‌های بزرگ دائماً در پی انفاق و سیر کردن شکم فقرا و نیازمندان هستند اما انسان‌های تنگ‌نظر به فکر پر کردن شکم‌های خود هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با تأکید بر این که مؤمن به‌اندازه نیاز از دنیا توشه برداشته و مازاد درآمد خود را به فقرا به‌ویژه فقرای فامیل اختصاص می‌دهد، ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز همه به فکر پس‌انداز و گنجینه کردن نعمت‌های الهی هستند و فردی باوجود اینکه چندین خانه و ماشین دارد حاضر نیست که حتی بخشی از درآمد خود را به اعضای خانواده و خویشاوندان فقیر خود اختصاص دهد.

وی جلوه گری و نمایش ثروت را آفت جامعه امروز عنوان کرد، ادامه داد: متأسفانه ثروتمندان جامعه بدون توجه به زندگی فقرا و کسانی که حتی توان پرداخت هزینه‌های ضروری زندگی خود را ندارند ثروتشان را به رخ فقرا می‌کشد که باید توجه داشت که نمایش ثروت تفکری قارونی استوکسانی که مثل قارون فکر کنند در دنیا و آخرت به سرنوشت گرفتار خواهند شد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به فضایل ذکر صلوات در جامعه اسلامی گفت: فرستادن صلوات در هنگام شنیدن لقب‌های پیامبر (ص) و حتی در هنگام خواندن نماز واجب، مستحب مؤکد است و در روایات بیان‌شده افرادی که در فرستادن صلوات کوتاهی می‌کنند مذمت شدید خواهند شد و همچنین از رسول خدا (ص) روایت‌شده است که «بخیل‌ترین و جفاکارترین افراد کسانی هستند که بر ایشان و خاندان ایشان درود نمی‌فرستند»./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات