۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۶۷۹۶۶

خشم مردم مسلمان مراکش از سفر قریب الوقوع هیأتی مراکشی به سرزمین‌های اشغالی

در پی تصمیم یک هیأت مغربی برای سفر به سرزمین های اشغالی، گروهی از ناظران مغربی اعلام کردند که باید تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب به عنوان جرم تلقی شود.
تظاهرات ضد صهیونیستی در مراکش

به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم یک هیأت مغربی (مراکشی) برای سفر به سرزمین های اشغالی خشم مردم این کشور را برانگیخته و ناظران معتقدند که باید هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل به عنوان جرم تلقی شود.

این هیأت که از شماری از بازرگانان، نویسندگان، مهندسان و کارگردانان مغربی تشکیل شده تصمیم دارند به مدت ۵ روز راهی اراضی اشغالی شده و ضمن دیدار با اعضای کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از  اندیشکده های خاورمیانه و موزه هولوکاست و مرکز فرهنگی یهودیان شمال آفریقا بازدید کنند.

به گفته رسانه های صهیونیست این هیأت همچنین قرار است به حیفا و قدس نیز سفر کرده و با گروهی از دانشجویان صهیونیست که در دوره آموزشی آموزش زبان عربی مراکشیان یهودی مشارکت دارند، نیز دیدار داشته باشند.

این در حالی است که یک منبع آگاه به العربی الجدید گفته که دولت این کشور دخالتی در این سفر نداشته و موضع مغرب همواره دفاع از مردم فلسطین بوده است و این سفر به صورت شخصی برنامه ریزی شده است. در همین راستا ناظران مراکشی تأکید کرده اند که باید تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل جرم شناخته شود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: مهر

ارسال نظرات