۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۶۸۲۱۸
نماینده جنبش حماس در ایران:

هدف نهایی ما محو اسرائیل غاصب است

القدومی گفت: این محال است روزی با صهیونیست‌ها کنار آمده و برای تقسیم فلسطین با آنها مذاکره و سازش کنیم؛ مسلّم است که اسرائیل غاصب هیچ چیزی به ما نخواهد داد.
دکتر خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران در نشست «قدس؛ انتفاضه، مقاومت، حق بازگشت» که با محورهای راهبرد صهیونیسم جهانی و خطر اصلی آن، فلسطین معامله بزرگ قرن، تغییر پایتخت تهدیدات فراروی رژیم صهیونیستی و آمریکا، واکنش جهان اسلام به مساله تغییر پایتخت که شب گذشته در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: اولین سلاحی که باید به آن مجهز باشیم، سلاح عقیده است. همه مسلمانان جهان ایمان دارند که آزادی قدس و فلسطین وعده الهی و آیه ای از آیات نورانی قرآن کریم است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن مردم مسلمان فلسطین بلکه دشمن تمام جوامع مسلمان است. این محال است که ما بخواهیم روزی با صهیونیست‌ها کنار آمده و برای تقسیم فلسطین با آنها مذاکره و سازش کنیم زیرا مسلّم است که اسرائیل هیچ چیزی به ما نخواهد داد.

نماینده جنبش حماس در ایران ابراز داشت: محور مقاومت همواره باید در سطح منطقه و جهان با بهترین عنوانی که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای برای آن تعیین کرده اند یعنی «بسیج عمومی» آماده باشند.

وی افزود: هدف نهایی ما محو اسرائیل است نه تقسیم فلسطین. به نظر محققین و پژوهشگران و علما یک پروژه در صورتی به هدف نهایی خود می‌رسد که در مسیر خود حتی لحظه‌ای از هدف اصلی منحرف نشود و اعضا به رسیدن به هدف نهایی ایمان داشته باشند. امروز به بهانه آرام‌سازی غزه و مشکلات معیشتی مردم، حرف از آتش بس چندساله می‌زنند، اما این در واقع انحراف از هدف است و باید تا پیروزی و رسیدن به هدف نهایی به مقاومت ادامه داد.

القدومی اظهار داشت: خدا با ماست و در این راه ما را یاری خواهد کرد. شهدا و مجروحان ما مصداق واقعی مقاومتند. ما امروز تنها از سوی اسرائیل محاصره نشدیم بلکه از سوی هم‌کیشانی مانند رام الله نیز تحت محاصره قرار گرفته‌ایم‌.

وی ابراز داشت: هدف صهیونیست درهم شکستن شهروندان فلسطینی است تا همه چیز آنها را نابود کند. محور مقاومت باید روحیه مردم فلسطین را به لحاظ رفاهی حفظ کند تا مردم بتوانند مقاومت کنند اما مهمتر از رفاه مردم، زندگی باعزت آنان است.

نماینده جنبش حماس در ایران افزود: مردم فلسطین با روحیه شجاعانه خود همواره حول محور مقاومت از سرزمین خود دفاع می‌کنند. نمونه داوطلبانه مقاومت را در حضور چندهزار نفری فلسطینی ها در راهپیمایی بازگشت به قدس شاهد بودیم؛ همچنین بادبادک‌های آتشین از نمونه ابتکارات جوانان شجاع فلسطینی بود که رژیم صهیونیستی برای مهار آنها، یگان ویژه ‌فرستاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم مسلمان فلسطین هیچ گاه شکست نمی‌خورند و حول محور مسؤولان، رهبران و حتی جلوتر از آنها برای آزادی و رهایی قدس حرکت خواهند کرد. محور مقاومت باید کاری کند که حضور اشغالگر، هزینه‌های گزاف برای او  داشته باشد./969/پ203/ب1

ارسال نظرات