۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۶۸۹۰۲
معاون قرآن و عترت ارشاد آذربایجان‌شرقی:

نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ قرآنی غیرقابل انکار است

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رفع موانع و موازی‌کاری‌های موجود در فعالیت‌های قرآنی استان نیازمند تعامل حداکثری است.
ابراهیم لایقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی حوزه‌های علمیه استان اظهار داشت: رفع موانع و موازی‌کاری‌های موجود در فعالیت‌های قرآنی استان به ویژه در حوزه های علمیه نیازمند هماهنگی و تعامل حداکثری است.

وی خواستار هماهنگی و هم‌افزایی سازمان ها و مؤسسات دینی، قرآنی و حوزوی در برگزاری فعالیت‌های این عرصه شد و گفت: کمک به نقش آفرینی مراکز قرآنی فعال حوزه در فعالیت های فرهنگی و گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله راهبردهای اساسی برای چنین نشست‌هایی می‌تواند باشد.

لایقی ادامه داد: حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی همواره با حضور در نمایشگاه‌های مختلف قرآنی توانسته ضمن معرفی فعالیت‌ها، در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های مذهبی، پاسخگویی به شبهات و بیان احکام مشارکت داشته باشد، ضمن این‌که جلسات سبک زندگی اسلامی و قرآنی نیز با حضور مبلغان حوزوی همواره با استقبال عموم مواجه بوده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت تخصصی بیش از 60 مؤسسه قرآنی در استان ابراز کرد: آماده صدور مجوز به مؤسسات قرآنی فعال در حوزه های علمیه استان هستیم، تا بدین صورت شامل حمایت‌های مادی و معنوی دولت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری کلان، ‌نظارت راهبردی و روزآمدسازی سند توسعه فعالیتهای قرآنی بر عهده شورای توسعه فرهنگ قرآنی است،‌ گفت: مسؤولیت برنامهریزی و هماهنگی اجرای سند و نیز نظارت و ارزیابی تحقق اهداف، راهبردها و اقدامات تعیین شده برعهده کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی است.

لایقی افزود: دبیرخانه کمیسیون موظف است کلیه اقدامات اداری، اجرایی و پشتیبانی لازم را در این خصوص به انجام رساند. کلیه دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی فعال در حوزه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی موظف به عملکرد در چارچوب این سند و همکاری با کمیسیون تخصصی در اجرای سند می باشند.

وی ادامه داد: چشم‌انداز این سند، دستیابی به جایگاه کشور ممتاز جهان اسلام در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در افق ١٤٠٤ است و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیما و دستگاه‌های دولتی، عمومی و نهادهای مردمی کشور ابلاغ کرده است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات