۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۹۰۰۰
مدیر کل اوقاف قم:

ستاد اقامه نماز قم فعالیت جهادی داشته است

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: بایستی طرحی برای ارتقای سطح کیفیت نماز، مساجد و ائمه جماعات تدوین و اجرا شود تا کار به صورت منسجم پیشرفت داشته باشد.
حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در جلسه شورای اقامه نماز استان قم که امروز در سالن اجتماعات جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، به ارائه پیشنهاداتی برای تسهیل در اقامه نماز پرداخت و اظهار داشت: تهیه طرح اطلس نماز برای استان قم، امری ضروری است تا آسیب‌ها، اماکن و وسایل مختلف و مرتبط با نماز در آن پیش‌بینی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: بایستی طرحی برای ارتقای سطح کیفیت نماز، مساجد و ائمه جماعات تدوین و اجرا شود تا کار به صورت منسجم پیشرفت داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی موانع اقامه نماز بیان کرد: پیرامون مسائل مربوط به بی‌نمازی که یکی از مشکلات جدی است و در این زمینه کار جدی صورت نگرفته است، باید ضمن تدوین طرحی مطالعاتی، عوامل بی‌نمازی شناسایی و برای آن چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: شهر قم بهترین مرکز برای بحث حمایت معنوی و فکری از مقوله نماز و ابعاد مختلف آن است، استان قم این ظرفیت عظیم را دارد که اگر اجلاس سراسری نماز در آن برگزار شود، پیام آن از غنای لازم برخوردار باشد و به صورت سراسری مخابره شود، اداره اوقاف هم برای برگزاری نماز در استان قم آمادگی همکاری را دارد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در استان قم بیان کرد: حرکت ستاد اقامه نماز در استان قم، حقیقتا جهادی است و انصافا مجموعه اقامه نماز در عرصه‌های مختلف فرهنگی در کارهای فرهنگی و عمرانی، حضور بسیار با نشاط و اثرگذاری دارند که شایسته تقدیر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: مقوله نماز با آن ابعادی که در روایات به عنوان یک اقیانوس از آن تعبیر شده است، در استان قم جای خود را پیدا کند و به تبع آن بتواند در سراسر کشور اثرگذار باشد./876/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات