۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۶۹۰۲۱

آل‌خلیفه حکم تبرئه شیخ علی سلمان را صادر کرد

دادگاه عالی جنایی بحرین در اقدامی بی سابقه حکم به بیگناهی دبیرکل جمعیت الوفاق در پرونده جاسوسی برای قطر را صادر کرد.
شیخ علی سلمان روحانی مبارز بحرینی

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، در اقدامی بی‌سابقه دادگاه جنایی بحرین حکم تبرئه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را از اتهام آنچه که «جاسوسی برای قطر» نامیده شده، صادر کرد.

شیخ میثم سلمان رییس مرکز حقوق بشر بحرین با اعلام این خبر تاکید کرد که حکم تبرئه شیخ سلمان و نیز تنی چند از فعالان حقوق بشر از سوی محکمه عالی جنایی بحرین صادر شده است.

بنابر اعلام منابع وابسته به دستگاه قضایی بحرین، حکم برائت از اتهام جاسوسی برای قطر، نه تنها شامل شیخ سلمان بلکه دو تن از فعالان حقوق بشری که با اتهام مشترک از مدت‌ها قبل بازداشت بودند نیز می‌شود.

با توجه به این حکم، دبیرکل الوفاق بحرین در ماه دسامبر پس از تحمل 4 سال حبس به اتهام تلاش برای براندازی نظام و تشویش اذهان عمومی آزاد خواهد شد.

محاکمه شیخ سلمان نمونه‌ای از محاکمه ناعادلانه بیش از هزار نفر از فعالان سیاسی در بحرین است که با آغاز انقلاب مردمی بازداشت و همچنان بدون دلایل محکمه پسند در زندان‌ها به سر می‌برند.

با آغاز اختلاف کشورهای عربی با قطر، آمریکا با دخالت در امور داخلی بحرین، دستور تشدید سرکوب‌ انقلابیان و مخالفان را به رژیم آل‌خلیفه داده که در نتیجه این دخالت‌ها شیخ سلمان به اتهام جاسوسی برای قطر، آسیب به مراکز اقتصادی، سیاسی و نظامی و نیز دریافت کمک‌های مالی جهت سرنگونی حکومت مجددا مورد بازجویی قرار گرفت./981/ب902/ر

ارسال نظرات