۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۶۹۲۰۴
عاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۱۹ اولویت در حوزه فرهنگ عمومی کشور تعریف شده است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که ۱۹ اولویت در حوزه فرهنگ عمومی کشور تعریف شده است، تصریح کرد: نیازمند بازتعریف کارکرهای شورای فرهنگ عمومی هستیم.
موالی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمدرضا موالی‌زاده، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: تقویت فرهنگ خرید کالای ایرانی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به تجربه کشور هند در توسعه صنایع ریسندگی با تکیه بر به کارگیری تولید داخلی خاطرنشان کرد: ما هم نیازمند توجه ویژه به خرید کالاهای ایرانی هستیم، زیرا این موضوع یک بحث اقتصادی صرف نیست، بلکه در این مسأله هویت ملی، خودباوری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح است.

موالی‌زاده با بیان این‌که نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی باید با راهکارهای هنرمندانه و بهره‌مندی از نخبگان فرهنگی و هنری پیگیری شود، تصریح کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرفصل اقدامات جدید شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان این‌که 19 اولویت در حوزه فرهنگ عمومی کشور تعریف شده است، تصریح کرد: نیازمند بازتعریف کارکرهای شورای فرهنگ عمومی هستیم، از سوی دیگر باید فرآیند اقدامات شورای فرهنگ عمومی به افزایش بهره وری و کارآمدی منجر شود، مصوبات شورا مرز میان قانون و توصیه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این‌که باید فرهنگ کار در جامعه به جایگاه واقعی خود برسد، گفت: ترویج فرهنگ کار گروهی در کشور اهمیت ویژه‌ای در پیشرفت کشور دارد، آبادانی و عمران ایران اسلامی نیز در سایه توجه کافی به تقویت فرهنگ کار گروهی محقق خواهد شد.

موالی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح الگوی مصرف در حوزه های مصرف انرژی و آب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: متاسفانه ارزش دور ریز سالانه مواد غذایی در کشور به اندازه کل یارانه پرداختی به مردم است، از سوی دیگر میزان مصرف آب در کشور نیز سرسام آور است، اگر وضعیت کنترل نشود به دوران ورشکستگی آب وارد می‌شویم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امسال فرصتی برای تبیین چهار دهه عزت، اقتدار، هویت، استقلال و پیشرفت ایران اسلامی است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات