۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۶۹۳۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

ابعاد شخصیتی حجت الاسلام حسنی در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ابعاد شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین حسنی باید در مقاطع و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.
حجت الاسلام خدایاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر خدایاری در ششمین محفل خاطره گویی که در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی با حضور بیت مرحوم حسنی و جمعی از مسؤولان و مردم در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، تنها راه رشد و تعالی انسان را رعایت تقوای الهی و ترس از خداوند دانست و گفت: حجت الاسلام والمسلمین با رعایت تقوا، عظمت الهی را بزرگ دانستند و بعد از 90 سال بندگی به سوی خدا شتافت.

وی گفت: فرهنگ آذربایجان، حسنی و باکری پرور است، این فرهنگ باید مطالعه و شناخته شده و در استمرار آن تلاش شود.

حجت الاسلام خدایاری تصریح کرد: ابعاد شخصیت حجت الاسلام والمسلمین حسنی باید در مقاطع و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه جای حسنی در قلب مردم بود، گفت: جای حسنی در رادیو، تلویریون و روزنامه نبود که گاها حرفهای این عالم را برنتابیده و آن را سانسور کرده و یا به سخره می گرفتند.

وی گفت: حجت الاسلام حسنی روزنامه ها، رسانه ها و خبرنگاران را به دنبال خود کشاند و خبرسازی کرد که نشان دهنده شخصیت بسیار والای این عالم فقید است که باید بخوبی معرفی شود.

حجت الاسلام خدایاری، حجت الاسلام والمسلمین حسنی را اگو و مدل برای نسل های بعدی خواند و تأکید کرد: شخصیت هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین حسنی سرمایه های راهبردی ترقی و رشد هستند که پایان ناپدیرند و هرگز فراموش نشده و در تاریخ ، هویت، فرهنگ و تاریخ خواهد ماند.

حجت الاسلام خدایاری با تأکید بر لزوم شناساندن شخصیت ممتاز و برجسته حجت الاسلام والمسلمین حسنی به نسل های آینده، گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی را به نفع گروه و جناحی مصادره نکنیم بلکه این شخصیت وارسته را  فارع از جناح و گروه معرفی کرده و الگو سازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حجت الاسلام حسنی تاییده اجتهاد از سوی مراجع داشتند، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی قرائت قابل تامل از شخصیت امام راحل(ره) است و از جامعیت، علم، سیاست و حتی تلاش برای معیشت و اقتصاد، وحدت، مردم داری و  ولایتمداری برخوردار است.

در این مراسم حجت الاسلام اباذری، نویسنده کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسنی از سوی بیت مرحوم حسنی و همچنین حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و ناحیه مقاومت بسیج ارومیه تجلیل شد.

قرائت شعر و خاطره گویی همرزمان و همراهان حجت الاسلام والمسلمین حسنی پایان بخش محفل خاطره گویی بود./936/پ203/ب1

ارسال نظرات