۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۳۲۲

چاپ کتاب ناگفته‌های جنگ شهری با منافقین

این مجموعه، «هشت‌خان» نام دارد که قرار است در قالب ۸ جلد منتشر شود و هر جلدش مربوط به یکی از سال‌های دوران دفاع مقدس از سال ۵۹ تا ۶۷ است.
چاپ کتاب ناگفته‌های جنگ شهری با منافقین

به گزارش خبرگزاری رسا، علی اکبری، مدیر انتشارات یازهرا(س)، دربارۀ آثار جدید این انتشارات گفت:‌ یکی از آثار جدیدمان مربوط به یک مجموعۀ تازه است که دربارۀ هشت سال‌ دفاع مقدس است. این مجموعه، «هشت‌خان» نام دارد که قرار است در قالب ۸ جلد منتشر شود و هر جلدش مربوط به یکی از سال‌های دوران دفاع مقدس از سال ۵۹ تا ۶۷ است.

وی افزود: مطالب کتاب‌های این مجموعه در واقع بسط و گسترش‌یافتۀ مصاحبه‌ای است که #محمدعلی_صمدی، پژوهشگر حوزۀ دفاع مقدس با رسانه‌ها داشته و همچنین نتیجۀ تحقیقات او هستند. در حال حاضر ششمین جلد از این مجموعه با عنوان «داس و شمشیر» آماده چاپ است. صمدی نگاه متفاوتی به جنگ دارد و مطالبش به صورت سؤال و جواب تنظیم شده‌اند. در حال حاضر، کتاب پنجم مجموعه با محوریت اتفاقات سال ۶۴ رو به اتمام است و امیدواریم تا پایان تابستان برای چاپ و انتشار آماده باشد.

این مدیر نشر در ادامه گفت: این روزها همچنین در تهیه و تدارک انتشار کتاب «رعد در آسمان بی‌ابر» هستیم. این کتاب را محمدحسن روزی‌ طلب با رویکرد بررسی مستند و تاریخی سال‌های دهۀ ۶۰ که به جنگ شهری با منافقین اختصاص داشت، نوشته و تدوین کرده است. مطالب کتاب هم در قالب گفت‌وگو و هم در چارچوب سؤال و جواب تدوین شده‌اند.

اکبری گفت: بسیاری از افرادی که سخنانشان در این کتاب درج شده، مایل به گفت‌وگو و بیان نامشان در کتاب نبودند ولی آقای روزی‌طلب آن‌ها را راضی کرد تا پای مصاحبه بنشینند. در نتیجه ناگفته‌های زیادی دربارۀ آن‌ سال‌ها استخراج شده است. این کتاب چند هفته‌ای است که آماده شده و این روزها در انتظار آمدن مجوز چاپ است./
۹۲۵/د ۱۰۳/ش
 

ارسال نظرات