۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۶۹۵۶۴

الوفاق الاسلامی بحرین نسبت به افزایش شکنجه زندانیان سیاسی هشدار داد

جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین با ابراز نگرانی از افزایش میزان شکنجه‌ها به بیش از ۵ هزار مورد خواستار دخالت فوری نهادهای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای توقف جنایت علیه ملت بحرین شد.
پرچم الوفاق بحرین

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین بزرگترین نهاد انقلابی این کشور در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همدردی با قربانیان شکنجه اعلام کرد که از سال 2011م تا به امروز بیش از 5 هزار مورد شکنجه به ثبت رسیده است.

الوفاق تاکید کرد که با وجود پیوستن بحرین به عهدنامه مبارزه با شکنجه اما رژیم آل‌خلیفه همچنان وحشیانه‌ترین شکل شکنجه جسمی و روحی را علیه فعالان مدنی و زندانیان سیاسی برای اعتراف به کار می‌گیرد.

الوفاق در این بیانیه با اشاره به فشار حکومت به فعالان مدنی برای ترک فعالیت‌های حقوقی و تهدید آنان به حبس و یا افزایش زمان حبس خاطر نشان کرد: شکنجه زندانیان منجر به شهادت تعداد بیشماری از زندانیان شده و آزادگان نیز از بیماری‌های بیشماری رنج می‌برند.

این جمعیت افزود: تهدید، ضرب و شتم، بدرفتاری، تعرّض جنسی، استفاده از دستگاه شوکر برقی، اجبار به ایستادن زندانیان برای ساعت‌های طولانی، محروم ساختن زندانیان از مداوای پزشکی، ممنوعیت خواب و تماس با خانواده‌ها تنها بخشی از شکنجه‌های آل خلیفه است.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: شکنجه‌گری، سیاستی است که آل خلیفه برای فعالان حقوق بشری در نظر گرفته است. آزادی خواهان تاوان فریاد عدالت‌ خواهی و دموکراسی و اصلاح حقیقی را با شکنجه پرداخت می‌کنند.

الوفاق نبود نظارت و عدم پاسخگویی آل‌خلیفه به نهادهای حقوق بشر جهانی را عامل مهمی در افزایش شکنجه‌ها دانسته و اظهار داشت: جامعه بین‌الملل و کمیته حقیقت یاب پرونده شکنجه زندانیان سیاسی در بحرین را با جدیّت پیگیری کند./981/ب902/ر

ارسال نظرات