۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۶۹۵۸۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

معرفی مدیر جدید حوزه علمیه هشترود، کمک ١٨٧ میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی فعال استان و درگذشت عکاس پیشکسوت مطبوعات تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان هشترود، برگزار شد که طی آن حجت الاسلام حسن جعفریان به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه هشترود که دانش‌آموخته حوزه علمیه قم است، معرفی شد.

همچنین از خدمات و تلاش‌های چندین ساله، حجت الاسلام جاهد مدیر سابق این مرکز علمو دینی تجلیل به عمل آمد.

کمک ١٨٧ میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی فعال در آذربایجان شرقی

محمد محمدپور،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در شورای قرآنی استان از آغاز فعالیت کمیته‌های آموزش، پژوهش و ترویج خبر داد و اظهار داشت: این کمیته‌ها به ترتیب بر عهده آموزش و پرورش، دانشگاه تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال ٩٦ حمایت‌های مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مؤسسات قرآنی، ١٨٧ میلیون تومان بوده است افزود: احداث استودیوی بزرگ قرآن شمالغرب کشور با اعتبار ٧٠٠ میلیون تومان، برگزاری جشنواره نغمات قرآنی، شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم، نمایشگاه قرآن، محافل قرآنی از دیگر اقدامات قرآنی این اداره کل در سال گذشته بود.

محمدپور، هدف از تشکیل این شورا را گسترش گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی در جهاان، ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی، تعمیق ایمان به قرآن با تاکید بر انس با قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های آن عنوان کرد.

عکاس پیشکسوت مطبوعات تبریز دارفانی را وداع گفت

استاد کاظم علیزاده نوبری متولد سال 1318 شمسی بوده و در زمینه عکس خبری فعالیت داشت و با مطبوعات محلی همکاری می کرد. نوبری، عکاس قدیمی تبریزی تیم ملی کشتی در دهه 1370 شمسی، به پاس زحمات محمد بنا، تصویری دیده نشده از جوانی وی مربوط به مسابقات بین المللی مسکو را منتشر کرده بود.

همچنین نمایشگاهی از این عکاس پیشکسوت تبریزی 2 سال قبل به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همزمان با روز خبرنگار برگزار شد، مرحوم نوبری عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی بوده است.

فعالیت‌ مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی الگویی برای کل کشور است

سیدمحمدرضا موالی‌زاده، رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای توسعه فعالیتهای قرآنی استان با اشاره به بازدید خود از موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی اظهار داشت: فعالیت‌های این موسسه یکی از نمونه‌های بارز کار بزرگ قرآنی در آذربایجان شرقی بوده و الگویی برای کل کشور است.

وی افزود: آذربایجان شخصیت‌های بزرگ قرآنی از جمله علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری را به دنیا معرفی کرد چراکه آذربایجان همیشه مهد حب به اهل بیت (ع)  و قرآن بوده است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات