۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۵۷۰۳۶۳

نسخه الکترونیکی کتاب «تاریخ تحلیلی مغرب» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «تاریخ تحلیلی مغرب» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
کتاب «تاریخ تحلیلی مغرب»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تاریخ تحلیلی مغرب» اظهار داشت: هدف کتاب، بررسی تحلیلی «تاریخ مغرب اسلامی» از عصر دولت هایی که از دوره والیان تا ورود خلافت عثمانی بر این سرزمین است می باشد که به منظور استفاده دانش پژوهان دوره کارشناسی ارشد رشته تاریخ نگارش یافته است.

وی گفت: طی قرن سوم تا دهم هجری قدرت سیاسی در این منطقه، بین بیست خانواده حکومتی استمرار پیدا کرد. محدوده مغرب اسلامی، مورد مناقشه تاریخ دانان قرار دارد و مباحث نگارنده حد فاصل برقه تا طنجه را شامل می شود که با این تعریف، اندلس از آن خارج بوده و در اصطلاح جغرافیای سیاسی، از آن به عنوان آفریقای شمالی یاد می شود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نگارنده ابتدا به معرفی مغرب و شهرهای آن پرداخته و سپس تاریخ حکومت های گوناگون آن مانند خوارج، دولت اغلبی، ادریسی، بنی زیری، بنی حماد، مرابطین، فاطمیان و موحدین را مورد بررسی قرار داده است.

وی به معرفی کتاب «تاریخ تحلیلی مغرب» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محمدرضا شهیدی پاک است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بين المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.

پهلوانی اظهار داشت: کتاب «تاریخ تحلیلی مغرب» با 516 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 80000 ریال در سال 1389 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 30000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات