۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۷۰۵۶۶

همایش رسانه و تبلیغ دینی در تبریز برگزار شد

نخستین همایش رسانه و تبلیغ دینی با هدف تبیین و تشریح توان رسانه‌ ها در تبلیغ دینی و همچنین ایجاد فضایی برای ارتباط بیش ‌تر سازمان تبلیغات اسلامی با اهالی رسانه و خبرنگاران، برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نخستین همایش رسانه و تبلیغ دینی در تبریز که همزمان با روز قلم، در تالار سوره برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند رسانه‌های متعهد، آگاه و زمان‌شناس در عرصه تبلیغ دین هستیم.

وی با بیان این‌که امروزه تبلیغ دین، تنها منحصر به منبر و مسجد نیست، خاطرنشان کرد: در عصر انفجار اطلاعات و گسترش ارتباطات، مبانی و اعتقادات اصیل دین مبین اسلام به ویژه مکتب تشیع مورد هجمه رسانه‌های وابسته به دشمنان قرار گرفته است، در چنین شرایطی رسالت مبلغان دین و اصحاب رسانه پیش از پیش خطیر است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که مبلغان دین باید وارد عرصه رسانه شوند و هم اهل رسانه نیز باید در حوزه تبلیغ دین فعالیت خود را گسترش دهند، تصریح کرد: تلفیق رسانه و تبلیغ دین می‌تواند مکملی کامل باشند تا پیام این مذهب حق جهانی گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر این‌که برای ایستادگی آگاهانه در برابر مکاتب نوظهور و منحرف که اصالت ما را مورد خدشه قرار می‌دهند، نیاز به روشنگری در رسانه‌ها داریم، گفت: باید باورها و ارزش‌های خود را محدود در مرزها جغرافیای ایران اسلامی قرار ندهیم، این معارف قطعا زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان است.

وی گسترش روزافزون فرقه‌های ضاله و بدعت‌های نابجا در جوامع اسلامی را یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع برای مقابله با معارف اصیل دینی دانست و گفت: در دنیای امروز، نقش و اهمیت رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی بر ‌کسی پوشیده نیست، بنابراین باید سواد دینی اهالی رسانه و در مقابل سواد رسانه‌ای مبلغان دینی ارتقاء یابد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بهره‌گیری از رسانه‌ها به عنوان ظرفیتی مهم، برای ترویج ارزش های الهی ضرورتی انکارناپذیر است، تصریح کرد: مکتب تشیّع مورد آماج حملات رسانه‌ای و عقیدتی دشمنان قرار گرفته و لازم است با روشنگری و افشاگری چهره پنهان و اهداف شوم صاحبان رسانه‌های غربی را رسوا کنیم./935/پ204/ب1

ارسال نظرات