۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۶۳۷
با تجلیل از خدمات حجت الاسلام راشدی؛

امام جمعه جدید شهرستان چالوس معرفی شد

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران به اهمیت برگزاری نماز جمعه در کشورمان اشاره کرد و گفت: نماز جمعه سنگر دفاع از دین و انقلاب است.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید چالوس که با حضور جمعی از مسؤولان در این شهرستان برگزار شد به اهمیت برگزاری نماز جمعه در کشورمان اشاره کرد و گفت: نماز جمعه سنگر دفاع از دین و انقلاب است.

وی با بیان این که بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان در همین سنگر عبادی سیاسی خنثی می شود، افزود: ائمه جمعه با شناخت و اشرافیت بالا، توطئه های دشمنان را شناسایی می کنند و با خطبه های خود در نماز وحدت بخش جمعه، آن توطئه ها را خنثی می کنند.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به توطئه های دشمن انقلاب و ارزش های این نظام دینی، تقویت سنگر نماز جمعه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خطبه های ائمه جمعه همچون تیری بر قلب دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که پایگاه های عبادی سیاسی نماز های جمعه هر هفته، آگاهی و بصیرت را به جامعه منتقل می کنند، افزود: دشمن از این نقش مؤثر و اثرگذار ائمه جمعه بسیار هراسان و عصبانی است.

وی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، نماز عبادی سیاسی جمعه در 900 شهر کشور اقامه می شود، بیان داشت: این نماز وحدت بخش هم اکنون در 50 شهر مازندران به صورت هفتگی اقامه می شود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که آگاه سازی مردم در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان مسأله ای مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از مطمئن ترین و قابل اعتماد ترین تریبون هایی است که به مردم آگاهی می دهد.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین کارکردهای پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه تقویت وحدت و همبستگی میان اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی هر هفته با شرکت در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه، پیام وحدت و همبستگی را به دنیا مخابره می کنند.

حجت الاسلام انتظاری به نقش ائمه جمعه در تحکیم وحدت و همبستگی در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هر منطقه ای نقش بسیار محوری در رشد و تعالی مناطق و همچنین تقویت همبستگی عمومی میان مردم دارند.

وی با بیان این که ائمه جمعه همواره در کنار مردم بوده اند و لحظه ای از مردم جدا نیستند، خاطرنشان کرد: در جریان انتقال آب به خرمشهر به وضوح دیدیم که امام جمعه این شهر در کنار کارگران در خدمت رسانی به مردم پیشگام شده بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان چشم دیدن روابط و تعامل دو سویه میان مردم و روحانیت را ندارند و تلاش می کنند آن را تضعیف کنند، بیان داشت: روحانیت ثابت کرده در کنار مردم خواهد ماند و رسیدگی به مردم را یکی از مهم ترین وظیف خود می داند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که همه دغدغه ائمه جمعه رفع مشکلات و گرفتاری های مردم در حوزه های مختلف است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه ما ثابت کردند در دفاع از مطالبات به حق مردم با کسی تعارف ندارند.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این که ائمه جمعه در مسائل اقتصادی همواره از طریق تریبون نماز جمعه خواسته ها و مطالبات به حق مردم را به گوش مسؤولان رساندند و می رسانند، تصریح کرد: ائمه جمعه هیچ گاه جدای از مردم نبودند در چهار دهه اخیر به همراهی با مردم افتخار کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از خدمات 11 ساله حجت الاسلام راشدی نوری، امام جمعه سابق این شهرستان، افزود: این روحانی خدوم و انقلابی بیش از یک دهه از عمر خود در راه اعتلای اسلام، انقلاب و خدمت به مردم سپری کرد.

حجت الاسلام انتظاری در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی با دشمن قرار داریم، خاطرنشان کرد: باید برای برون رفت از این توطئه دشمن، وحدت و همبستگی خود را تقویت کنیم و تنها به فکر اعتلای نظام و انقلاب باشیم.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران بر ضرورت هماهنگی و تعامل بیشتر مسؤولان با ائمه جمعه به منظور رفع مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: به دلیل مراجعه مردم به دفاتر ائمه جمعه، ضرورت دارد مسؤولان و مدیران شهرستان تعامل خود را با دفتر ائمه جمعه تقویت کنند.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام جباری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان چالوس معرفی شد و از زحمات 11 ساله حجت الاسلام راشدی نوری تجلیل شد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات