۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۵۷۳۸۰۷
حجت‌الاسلام ارزانی:

مردم ایران با مقاومت از سختی‌های اقتصادی عبور می‌کنند

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خداوند در قرآن سختی را همراه با آسانی دانسته است. بر این اساس ان‌شاءالله مردم ایران نیز با مقاومت از سختی‌های اقتصادی موجود عبور خواهند کرد.
حجت الاسلام ارزانی

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه مسجد با حضور محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز ۱۵ مردادماه در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی: حکمت، موعظه حسن و جدال احسن  مهم‌ترین راه‌های تبلیغ دین است

حجت‌الاسلام ارزانی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به پرسش فردی درباره تعریف دین، فرمود: دین به معنای «حسن خلق» است و حسن خلق یعنی کنترل خشم و غضب.

وی افزود: مهم‌ترین راه‌های تبلیغ دین را خداوند در قرآن کریم حکمت «قول سدید»، موعظه حسن (که با احساسات مرتبط است) و جدال احسن معرفی کرده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز داشت: موعظه حسن با احساسات انسانی مرتبط است و هرکس در حوزه خبر به این موضوع توجه کند، موفق خواهد شد، همان‌طور که پیامبر(ص) به دلیل بهره‌مندی از موعظه حسن و درگیر شدن با هیجانات و احساسات انسانی با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

وی ادامه داد: رسانه‌ای در حوزه خبر و تأثیرگذاری بر افکار عمومی توفیق می‌یابد که بنا بر تصریح خداوند، احسن باشد و نکته جالب در این است که خداوند در مورد جدال از واژه «احسن» استفاده کرده است.

حجت‌الاسلام ارزانی اظهار داشت: خبری می‌تواند اثرگذار و در جهت‌دهی افکار عمومی مؤثر باشد که با حکمت، قول سدید، موعظه حسن و جدال احسن همراه شود.

وی با اشاره به دور جدید تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران و سختی‌های اقتصادی حال حاضر کشور خاطرنشان کرد: گاهی افراد در این سختی‌ها مقاوم‌تر می‌شوند. خداوند در قرآن سختی را همراه با آسانی دانسته است بر این اساس إن‌شاءالله مردم ایران نیز با مقاومت از سختی‌های اقتصادی موجود عبور خواهند کرد.

سلطانی‌فر: به ۸ استان کشور تا یکشنبه آینده سر خواهم زد

در ادامه محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: روز خبرنگار بهانه‌ای برای نگاه به کار خبرنگاری به عنوان یک شغل پرمشغله است. خبرنگاری یکی از شغل‌های پرخطر در دنیا است و شما به عنوان خبرنگار  به طور دائم استرس دارید تا خبر را به کامل‌ترین شکل و با کوتاه‌ترین حجم کلمات و تیتر و لید ارسال کنید.

وی افزود:‌ امروز در دنیا به شغل خبرنگاری به شدت احترام می‌گذارند و از مشاغل پراهمیت است و به لحاظ سیاسی در حد پست‌های بالای دولتی محسوب می‌شود. خبرنگاری در حوزه اقتصادی نیز جایگاه تأثیرگذاری دارد.

سلطانی‌فر با  اشاره به بازدید ۶ رسانه در آستانه روز خبرنگار ابراز داشت: باقی روزها را قصد دارم در شهرستان‌ها بگذرانم. به دلیل اینکه شهرستان‌ها به توجه بیشتری نیاز دارند و این در حالی است که ما همیشه فقط به تهران پرداخته‌ایم. تا یکشنبه به هشت استان کشور سر خواهم زد. نگاه خاصی به شهرستان‌‌ها داریم، زیرا خط مقدم فرهنگی ما هستند، بنابراین باید نسبت به مسائل و مشکلات آن‌ها توجه نشان دهیم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در امر پوشش اخبار مسجد تجلیل و قدردانی شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات