۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۴۰۲۱
مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد:

مشکلات کشور با عدول از الگوهای غرب و توجه به آموزه های قرآن حل می شود

حجت الاسلام نقدعلی گفت: رفتارهای درست و غلط سیاسی و اجتماعی در قصص قرآنی و روایی به خوبی تبیین شده است و به کارگیری آن ها سبب برطرف شدن مشکلات کشور خواهد شد.
حجت الاسلام نقدعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در سخنرانی بعدازظهر امروز که در مدرسه شهید طباطبایی نژاد اصفهان برگزار شد، گفت: کسانی که سر سفره قرآن درس نخوانده اند و در دانشگاه های غربی بزرگ شده اند، سخنانی بر زبانشان جاری می شود که با مبانی قرآنی و روایی منطبق نیست.

وی در ابتدا با اشاره به آیه آخر سوره یوسف که می فرماید«لَقَدْ کَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لأولِی الألْبَابِ مَا کَانَ حَدِیثًا یُفْتَرَى وَلَکِنْ تَصْدِیقَ الَّذِی بَیْنَ یَدَیْهِ وَتَفْصِیلَ کُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ» افزود: یکی از بزرگ ترین خلأها در جامعه اسلامی، عدم جریان داشتن مکالمات قرآنی بین مردم مسلمان است.

حجت الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که از حافظان قرآن انتظار می رود جواب و سؤال هایی است که با آیات قرآن جریان می یابد، در روایت آمده است جناب فضه خاتون در طول مدت بیست سال آخر عمرش فقط با لسان قرآن با مردم گفت و گو می کرده است.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد ابراز کرد: وجود هر انسان نیاز به تجدید قوای روحی دارد و شارژر وجود انسان مؤمن تلاوت قرآن است، روح طلبه ای که از تلاوت قرآن بی بهره است مُرده است.

وی تبیین کرد: قرآن تبیین کننده همه امور است و در قصص قرآن عبرت های بسیار زیادی برای فراگیری وجود دارد، رفتارهای درست و غلط سیاسی و اجتماعی در قصص قرآنی و روایی به خوبی تبیین شده است.

حجت الاسلام نقدعلی در ادامه خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، مهم ترین علت تخریب یک شهر کم شدن انسان ها است و دلیل خالی شدن یک شهر این است که حاکمان آن شهر دغدغه جمع آوری مال و اموال را داشته باشد و دلیل دیگر، بدگمانی حاکمان به تداوم حضور در جایگاه سیاسی و اجتماعی شان است.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد ادامه داد: اوضاع سیاسی کشور به هم ریخته است تا جایی که با دادن رانت به نمایندگان فضای استیضاح را در مجلس تغییر می دهند.

وی در پایان گفت: کسانی که سر سفره قرآن درس نخوانده اند و در دانشگاه های غربی بزرگ شده اند، سخنانی بر زبانشان جاری می شود که با مبانی قرآنی و روایی منطبق نیست؛ یکی از وزرا، دولت را پیروز در برجام می دانست و می گفت کشورهای دنیا همراه ما هستند در صورتی که قرآن همراهی خدا را مبنا می داند./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات