بررسی مشکلات روحی و روانی طلبه ها از وظایف اساتید حوزه است
حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به روال استاد محوری در مدارس علمیه بیان داشت: استاد در حوزه رابطه ای صمیمی با طلاب دارد و روابط استاد و شاگردی در فضای حوزه با دیگر مراکز علمی و دانشگاهی متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه روابط استاد و شاگرد امروز نسبت به دوران گذشته تا حدودی کمرنگ شده است، افزود: کم بودن تعداد طلاب از جمله عوامل مهمی بود که در گذشته صمیمیت رابطه استاد و شاگرد را حفظ می کرد.
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد بیان داشت: بیشتر شدن تعداد طلبه ها در مدارس علمیه امروز موجب می شود اساتید فرصت کمتری را داشته باشند که با طلبه ها خارج از فضای کلاس و درس وقت بگذرانند.
وی در ادامه به وظیفه اساتید در زمینه ارتباط با شاگردان و طلاب اشاره و عنوان کرد: اساتید باید از نظر رشد علمی و سیر مطالعاتی طلاب را کنترل نمایند و به حضور طلاب در کلاس درس اهمیت دهند.
حجت الاسلام شمسی فر کنترل ویژگی های اخلاقی، رفتاری و گفتاری را جدای از بحث درس و تدریس را از دیگر وظایف اساتید عنوان کرد و گفت: اساتید باید به صورت مستقیم بر اخلاق، رفتار و گفتار طلبه تأثیر مثبت بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات روحی و روانی طلبه با توجه به ارتباط اساتید با این قشر، از دیگر وظایف اساتید است که باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود وجود اینگونه مشکلات لطمه ای به درس طلبه وارد نکند.
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد اظهار داشت: اساتید با توجه به ارتباطی که با طلبه دارند، می توانند بهترین الگوی علمی، اخلاقی و رفتاری برای طلبه باشند و طلاب با الگو گیری از اساتید در مسیر طلبگی موفق عمل کنند./9451//۳۰۳/خ