۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۷۴۸۸۲
سخنگوی شورای علمای فلسطین در گفت‎وگو با رسا؛

رژیم صهیونیستی درحال نابودی تاریخ مسلمانان است

سخنگوی شورای علمای فلسطین خواستار محافظت از آثار تاریخی و مقدس فلسطین شد و بیان داشت که رژیم صهیونیستی درحال نابودی تاریخ مسلمانان است.
شیخ محمد موعد - سخنگوی مجلس فلسطین

شیخ محمد موعد سخنگوی شورای علمای فلسطین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا بر ضرورت حفظ مقدسات به ویژه مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان و دومین حرم تاکید کرد و بیان داشت: این مسجد به همه مسلمانان از مشرق تا مغرب زمین تعلق دارد و خداوند متعال در آیه 1 سوره اسرا در قرآن کریم می فرماید «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ» (منزّه و پاک است آن [خدایی] که شبی بنده اش [محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم)] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر [و حرکت] داد، تا [بخشی] از نشانه هایِ [عظمت و قدرت] خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست.)

وی افزود: این مسجد به همه مسلمانان تعلق دارد بنابراین باید همه مردم و علما به ویژه علمای فلسطین باید از آن دفاع کنند. حفظ مقدسات به خصوص مسجد الاقصی و حمایت از جبهه مقاومت با هدف آزادی فلسطین از وظایف و مسؤولیت های سنگین علما و شیوخ فلسطینی است.

مذاکره با رژیم صهیونیستی بی فایده است

سخنگوی شورای علمای فلسطین مذاکره با رژیم صهیونیستی از سال 1993 میلادی تاکنون را بی ثمر توصیف کرد و گفت: مذاکره و گفت وگو با رژیم اشغالگر صهیونیستی موجب بدتر شدن وضعیت فلسطین، افزایش فشار بر کرانه باختری و تکه تکه شدن شهرها و مناطق شده است.

وی ادامه داد: ده ها و بلکه صدها ایست بازرسی در منطقه کرانه باختری نصب شده است و هزاران ساختمان برای مهاجران ساخته شده است. شعار یهودا و سامره همچنان میان صهیونیست ها وجود دارد و قانون قومیت یهودیان بر این مبنا پایه گذاری شده و منظور از آن تبدیل فلسطین به یک کشور یهودی و به عبارت دیگر اخراج مسیحیان و مسلمانان از اراضی خود یعنی فلسطین مبارک است.

انتقال سفارت آمریکا به قدس مقدمه برای تشکیل دولت یهودی است

شیخ محمد موعد با اشاره به انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا از تل آویو به قدس شریف اظهار داشت: تصمیم ترامپ رییس جمهور دیوانه آمریکا برای انتقال سفارتخانه کشورش در راستای یهودی سازی قدس شریف و تشکیل دولت یهودی است. ما معتقد هستیم که دولت یهودی در اراضی فلسطینی که میلیون ها عرب، مسلمانان و مسیحی در آن زندگی می کنند، تشکیل نمی شود.

وی نقش علمای اسلام در تحریک و اعطای انگیزه به مردم برای دفاع از مقدسات و ممانعت از توهین یهودیان به مقدسات را بسیار مهم توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: علمای اسلام باید اولویت های دفاع از مقدسات و مسجد الاقصی را بدانند. اولویت اول محافظت از مقدسات، قدس شریف، مسجد الاقصی و همه اماکن مقدس موجود در قدس شریف حتی کلیساها است.

سخنگوی شورای علمای فلسطین تصریح کرد: صهیونیست ها تاریخی در بیت المقدس و قدس ندارند و اطلاعات غلط را به مردم القا می کنند. دیواری که به عنوان دیوار ندبه بین صهیونیست ها معروف است در واقع به دیوار «البراق» است که به مسلمانان تعلق دارد. صهیونیست ها مناطق و اماکن مسلمانان را به کلی نابود کردند تا تاریخ دروغین خود را بر آن بنا سازند. آنان با این گونه اقدامات در حال تجاوز به تاریخ مسلمانان هستند./994/ب914/ف

ارسال نظرات