۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۷۵۶۱۵

احتمال افزایش روزهای طرح تابستانه کتاب در استان‌های کم‌برخوردار

آزاده‌ نظر‌بلند از افزایش اعتبار ۱۰ استان کم‌برخوردار طرح تابستانه و احتمال افزایش ایام برگزاری طرح در این مناطق در صورت مصرف نشدن یارانه تخصیصی در ایام اعلام شده خبر داد.
خانه

به گزارش خبرگزاری رسا،  آزاده‌ نظر‌بلند؛ معاون فناوری و اطلاع‌رسانی مؤسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران درباره افزایش اعتبار استان‌های کم‌‌برخوردار در طرح تابستانه کتاب بیان کرد: مقرر شده برای حمایت از کتاب‌فروشی‌های مناطق کم‌برخوردار مبلغ اعتبار آن‌‌ها افزایش پیدا کند. افزایش این اعتبار از طریق پنل و یا پیام‌کوتاه اطلاع‌رسانی شده است.

 به گفته وی، افزایش اعتبار به کتاب‌فروشی 10 استان استان‌ هرمزگان،  سیستان و بلوچستان‌، خراسان‌ شمالی، آذر‌بایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و ایلام که به عنوان استان‌های کم‌برخوردار در حوزه کتاب شناخته می‌‌شوند، تعلق گرفته است.
 نظر‌بلند درباره معیار شناسایی استان‌های کم‌برخوردار افزود: استان‌های کم‌برخوردار براساس میزان خرید کتاب با توجه به سرانه جمعیت آن‌ها در طرح عیدانه کتاب تعیین شده است. به‌عبارت دیگر استان‌هایی که بعد از اتمام طرح عیدانه کتاب، کمترین استفاده از سهمیه خود(برمبنای سرانه جمعیت) را داشتند، مشمول افزایش اعتبار در طرح تابستانه کتاب 97 شده‌اند.  
 وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای مصرف شدن کل سهمیه استان‌های کم‌برخوردار درنظرگرفته شده است،‌ گفت: اگر با توجه به افزایش اعتبار، کتاب‌فروشی‌های مناطق کم‌برخوردار نتوانند سهمیه خود را در ایام طرح مصرف کنند، نخست به افزایش زمان طرح در آن مناطق و دوم به ذخیره این اعتبار برای تامین زیر‌ساخت‌های فرهنگی حوزه کتاب در آن استان‌ها فکر خواهیم کرد./۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات