۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۷۶۲۹۸

واکنش شدید طالبان به برگزاری مسابقه موهن کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) در هلند

طالبان پس از اقدام موهن هلند برای برگزاری مسابقه کاریکاتور از رسول اکرم (ص) ضمن تهدید نظامیان هلندی مستقر در افغانستان از نیروهای امنیتی افغان نیز خواست تا یا خود این نظامیان را هدف قرار داده و یا زمینه رسیدن به این نیروها را برای آن‌ها مساعد کند.
لوگوی طالبان

به گزارش خبرگزاری رسا، طالبان با انتشار بیانیه‌ای برگزاری رقابت‌های کاریکاتور از نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) آن را تلاش شوم برای اهانت به ایشان و گامی علیه تمام مسلمانان جهان خواند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این بیانیه اظهار کرد که در چهارچوب نیروهای ماموریت «حمایت قاطع» حدود 100 نظامی هلندی در افغانستان حضور دارند و از نیروهای امنیتی افغان خواست تا اگر «خود را مسلمان می‌دانند و درباره اسلام تعهدی دارند نظامیان هلندی را هدف گلوله‌های خود قرار دهند».

وی ادامه داد که نیروهای افغان اگر خود حاضر به هدف قرار دادن نظامیان هلندی نیستند زمینه حمله طالبان به آن‌ها را برای طالبان مساعد کنند.

طالبان پیش از این نیز از کشورهای اسلامی، سازمان همکاری‌های اسلامی، و نهادهای بین‌المللی خواسته بود تا از اهانت به پیامبر بزرگ اسلام جلوگیری کنند و برگزاری این مسابقه را سبب ایجاد نفرت در بین جوامع، تقابل ادیان و سبب بی‌ثباتی دانسته بود که به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

«گریت ویلدرز» نماینده پارلمان هلند و از مخالفان سر سخت اسلام مسؤول برگزاری این انتخابات است و «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان نیز در تماس تلفنی با همتای هلندی خود خواستار عدم برگزاری این رقابت شده بود اما «استف بلوک» اظهار داشت مه دولت دخالتی در برگزاری این مسابقه ندارد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات