۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۷۶۵۶۲

نخست‌وزیر جمهوری چک مهاجران مسلمان را «تهدیدی علیه تمدن اروپا» خواند

نخست وزیر جمهوری چک ورود پناهجویان مسلمان به اروپا را «تهدیدی علیه تمدن اروپا» توصیف کرد و گفت باید ورود مهاجران به اروپا را محدود کرد.
پناهجویان در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، در ادامه مواضع اسلام‌ستیزانه و ضدمهاجرتی برخی سیاستمداران اروپایی اینبار نخست وزیر جمهوری چک حضور مهاجران مسلمان را «تهدیدی علیه تمدن اروپا» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آندره بابیش» روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «پریما» در پراگ گفت: «ما [در جمهوری چک] مهاجرت غیرقانونی را تهدیدی علیه تمدن اروپا تلقی می‌کنیم.»

بابیش ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم در کشور خود مانند اهالی آفریقا یا خاورمیانه زندگی کنیم. ما باید [مهاجرت از کشورهای مسلمان] را متوقف کنیم. اگر فرانسوی‌ها، هلندی‌ها یا بلژیکی‌ها می‌خواهند [حامیان بیشتری از داعش] را به دست آورند، این مسأله به خود آن‌ها مربوط است.»


نخست وزیر جمهوری چک

نخست وزیر چک در ادامه این گفت‌و‌گو  با پرداختن به موضوع لیبی گفت: «امنیت مرزی لیبی (در مبارزه با پناهندگان غیرقانونی) بسیار موثر است، اما در این کشور هیچ دولت متحدی وجود ندارد. ما باید بهترین کار را انجام دهیم تا در آنجا دولتی متحد شکل گیرد و اتحادیه اروپا به توافقی مشابه با آن‌ها برای توقف مهاجرت غیرقانونی دست یابد.»

وی همچنین از تحول رویکرد مقام‌های آلمان در ارائه پناهندگی به مهاجران مسلمان قدردانی کرد و تاکید کرد که دولت آلمان تجدید نظر در سیاست‌های خود که پیش از این به نفع مهاجران بود، را آغاز کرده است.

وی چندی قبل نیز خواهان اتخاذ سیاست محدودکننده و سختگیرانه برابر پناهجویان و مهاجران در سراسر اتحادیه اروپا شده بود.

بابیش، دومین فرد ثروتمند در جمهوری چک و بنیانگذار حزب راست «ای ان او»، گفته بود که اتحادیه اروپا باید سیاستی سختگیرانه‌تر را برابر مهاجران و پناهجویان داشته باشد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: فارس

ارسال نظرات