۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۷۶۷۰۴
در جدیدترین ماهنامه فکه بررسی شد؛

پرونده ویژه نخستین شهید روحانی مدافع حرم شهید

صد و هشتاد و چهارمین شماره ماهنامه فکه با پرونده ویژه نخستین شهید روحانی مدافع حرم شهید محمد کلاتی با عنوان «شهید فاطمی» منتشر شد.
ماهنامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هشتاد و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه مرداد ۹۷ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، موج بیداری، گذر از تاریخ، روایت راوی، مدافعان حریم و فکه+ سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها عنوان‌های: نقطه طلایی پیروزی، جنگ استراتژی یا ائدلوژی؟ و شاه کلید را مطالعه می‌کنیم.

حج ابراهیمی، حج قرآنی و دهه شصت نیز مطالب بخش چشم انداز است؛ ضمنا در بخش موج بیداری این ماهنامه عنوان آتش‌بازی در شام بررسی و موضوع‌هایی همچون تا چهل سالگی و حالا استقلال، هجمه بی‌امان، عشق، پدر، پسر نیز در بخش گذر از تاریخ واکاوی شده است.

همچنین در بخش روایت روای موضوعاتی همچون: قدم قدم ایستادگی، شهیدی از گوانتانامو، نهالی که امام کاشت، پرواز از جزیره بوارین، پیکری که زیر تانک ماند، روزی روزگاری، همسایه با بهشت، تنبیه شیرین، نارنجک ترکش‌زا را مطالعه می‌کنیم.

در پرونده ویژه نیز نخستین شهید روحانی مدافع حرم شهید محمد کلاتی با عنوان مدافعان اول عنوان‌های: شیخ فاطمی، افتخار رهبر، اگر دوباره برگردد و آقا معلم به چشم می‌خورد.

بخش‌هایی از ماهنامه فکه:

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، امروز افکار ناپاک و منحرف با دست دادن به ایادی وابسته به سلطه جهانی، از منافقین تا دولت‌های عربی در این اندیشه هستند که با فتنه، پایه‌های نظام را سست کنند؛ از این رو علی حسین پور سردبیر این نشریه در یادداشتی درباره اوضاع نابسامان کشور چنین آورده است:

بازار آشفته ارز، دلار و گرانی‌ها از عواملی هستند که ایادی داخلی و خارج استکبار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن دخیل هستند. هم باید این واقعیت را که «ما باید آقای خودمان باشیم؟» باور کنیم بایت آن هزینه بپردازیم. نظام و مردم تا کنون هزینه‌ها هنگفتی از نظر نیروی انسانی و مادی برای ان آقایی پرداخته‌اند .

در برابر، کشورهای ظالم و ناامید کردن مرد، دست از فتنه و آشوب برندارند. اگر در سوریه؛ عراق؛ افغانستان، فلسطین و یمن جنگ است و ما در آنها حضور داریم، به خاطر این است که کشورمان در امان باشد.

مردم در طول این سال‌ها ایستاده‌اند و امتحان‌های سختی را با سرافرازی پشت سر گذاشته‌اند و در عین حال امنیت و ثبات مملکت را مدیون نیروها نظامی انتظامی و امنیتی هستند و آنان با تمام وجود به میدان آمده‌اند و از مردم و حریم جغرافیایی کشور دفاع می‌کنند تا دست نامردان به گریبان کسی را ندرد.

برای ادامه آرامش ، مردم خواهان اجرای فرامین رهبری در مورد مجازات عاملان گرانی‌ها و کمبودها هستند. در این مورد، هم رهبری از وضع موجود ناراحتند و هم مردم خواهان رفع مشکلات هستند.

 راهبردهایی صحیح از طرف مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی اندیشیده شده که در صورت اجرا باعث ساماندهی قوای سه‌گانه می‌شود. وحدت و یک دلی یکی از آن راهبردهاست و راهبردی که رمز پیروزی نظام است و رهبری با اخلاص و توان فوق‌العاده درصدد است که با نظارت قوا بر طبق قانون اساسی آنچه شایسته و بایسته است انجام گیرد.

 هرس درخت انقلاب از آفت مفاسد اقتصادی مردم و به خصوص جوانان را امیدوار می‌کند.

بر اساس این گزارش،  شیخ محمد کلانی طلبه گمنام طلبه گمنام لشکر فاطمیون و سومین شهید لشکر پرآوازه رزمندگان افغانستانی، زمانی که نه از فاطمیون بود و نه این قدر از حرم جان گرفته بود در اوج گمنامی و اخلاص، خونش بر زمین ریخت تا «انی سلم لمن سالکم» را تفسیر کند؛ از این رو  در این شماره  ماهنامه  فکه،  در  پرونده ویژه «شیخ فاطمی» به شرح حال و زندگی، رزم، رشادت‌های و شهادت  نخستین  شهید روحانی مدافع حرم شهید محمد کلاتی پرداخته شده است.

زینب سادات سید احمدی در  گفت‌وگویی با پدر روحانی شهید مدافع حرم محمد کلانی به خاطرات، چگونگی شهادت، تشیع جنازه  شهید و  دیدار خویش با رهبر این انقلاب پرداخته  است که در بخشی از این متن چنین می‌خوانیم:

چهار روز منتظر پیکرش بودیم، چشممان به راه پسرمان بود و روز شهادت امام جعفر صادق(ع) تشیع شد و با آنکه آن موقع هنوز بحث شهدای مدافع حرم خیلی رسمی و علنی پخش نمی‌شد، اما جمعیت زیادی به را تشیعش آمده بودند.

از شهادت محمد دل‌تنگم، روزها سختی به من و مادرش گذشته، اما فکر که می‌کنم می‌بینم صحبت‌های آن روز آقا مثل آب سردی روی آتشش دلمان شد. من از شدت شوق گلویم  کیپ شده بود و نمی‌توانستم حتی یک کلمه صحبت کنم. فقط به پنهای صورتم اشک می‌ریختم.

آن قدر از خودم بی‌خود شده بودم که نمی‌دانستم چه بگویم. فقط دست آقا را گرفتم و بوسیدم. آقا پرسید: «شهیدتان داماد شده بود؟» مادرش گفت: ‌«نه! می‌گفت دکتر بگیریم بعد.» گفتند: «حالا آن دکتر ا را می‌گرفت خوب بود، یا دکترایی که الان گرفته؟» گفتم: «آقا، هرجی شما بگویید همان خوب است.»

 بین تمام صحبت‌های آن روز، حضرت آقا جمله‌ای را گفتند، گفتند: « من به شهدا شما افتخار می‌کنم.» بعد از شهادت محمود این خبر برایمان شیرین بود.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هشتاد و چهارمین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۶۸ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات