۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۱۹۳
تجمع علمای اهل تسنن عراق:

به آتش کشیدن کنسولگری ایران یک اقدام وحشیانه بود

تجمع علمای اهل تسنن عراق تجاوز به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم و این اقدام را وحشیانه توصیف کردند.
علمای اهل تسنن عراق

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، تجمع علمای اهل تسنن عراق امروز طی پیامی حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره این کشور را به شدت محکوم کردند.

در این پیام آمده است: خداوند متعال در آیه 25 سوره انفال می فرماید « وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً » (و از عذابی [که نتیجه گناه، فساد، نزاع، اختلاف و ترک امر به معروف و نهی از منکر است] بپرهیزید، [عذابی] که فقط به ستمکاران از شما نمی رسد [بلکه وقتی نازل شود، همه را فرا می گیرد، ستمکاران را به خاطر ستم و اهل ایمان را به سبب اختلاف و نزاع و ترک امر به معروف و نهی از منکر]).

علمای اهل تسنن عراق افزودند: در زمانی که خواسته های تظاهرات کنندگان در استان بصره را دنبال، تایید و حمایت می کردیم با کمال تاسف خبر تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این استان را شنیدیم.

آنان تصریح کردند: ما این تعرض را از سوی برخی عناصر نفوذی می دانیم و این اقدام وحشیانه را محکوم می کنیم.

تجمع علمای اهل تسنن عراق اظهار داشتند: تعرض به کنسولگری ایران مطابق با حق ضیافت عراق از دیپلمات های ایرانی نیست و در واقع بی احترامی به دیپلماسی این کشور محسوب می شود.

در این پیام آمده است: هدف قرار دادن دیپلمات ها مورد نکوهش عقلای امت است زیرا به مصالح مردم و کشور نیست و موجب آسیب دیدن روابط ما با سایر کشورها می شود.

علمای اهل تسنن عراق افزودند: آتش سوزی کنسولگری ایران ربطی به خواسته های تظاهرات کنندگان ندارد بنابراین از همه آنان می خواهیم که دست از تجاوز به اموال عمومی و خصوصی مردم بردارند زیرا موجب انحراف تظاهرات مسالمت آمیز آنان می شود.

آنان در پایان پیام خود از دولت مرکز و محلی خواستند که امنیت دیپلمات ها در استان بصره را تامین کنند./994/ب902/ف

ارسال نظرات